אמנון רוזנפלד ז"ל

למשפחת רוזנפלד היקרה

עצוב ואבל על מותו בטרם עת בתאונת דרכים טרגית
של חברי הטוב הגיאולוג איש המדע חבר פרלמנט יקר

ד"ר אמנון רוזנפלד ז"ל

נקטף מאתנו בשיאו

הלוויה תהיה ביום ראשון, 13.7.14, בשעה 11:00
בגבעת שאול הר המנוחות בירושלים
ת.נ.צ.ב.ה.

משתתף בצערכם הכבד
אליהוא בן-און
ירושלים

15 Comments

  1. דר' צבי מינסטר

    לתמי היקרה, הילדים והנכדים,
    למשפחה והחברים הרבים
    צער גדול על הסתלקותו של אמנון, החבר והאדם.
    כל כך כואב
    משתתפים בצערכם הכבד,
    צבי מינסטר ונעמי ב.

    מצורף מסר השתתפות שקבלתי הלילה מניו-יורק

    I cannot believe this devastating news. Tamar is my daughter's (Gali and Susanna Brass) piano teacher and is such am important part of our lives. I met her through Howie who is a dear friend of my family.

    Please keep me updated on how she is doing. I will hope to visit her in august when I am in Israel with my family for my brothers wedding.

    If possible I would love to have you please let her know that the Brass family is thinking of her nonstop-wishing her nothing but love and hope for a full recovery and that we cannot wait to see her soon. Thank you and I am so sorry for your loss.

    Sincerely,

    Tara L. Brass, M.D.

    • Shirley Golergant

      Dear Tara
      I am Shirley Tami and Amnon's daughter.
      My brother and I are devastated from this tragedy loss of my dad and the bad injury and situation of my mom. I am praying for my mom's quick
      and full recovery. I will let her know about your wishes and send her love and hope.
      Sincerely
      Shirley
      My brother's phone is –
      00972526960013

  2. זהבה ראשית

    לחיה גת ומשפחתה
    תנחומי הכנים על האבדה הקשה עם מותו של אחיך אמנון ז"ל.
    הכרתי אותו בנעורי נער יפה תואר וכשרוני. כמה כואב שאינו עמנו עוד.
    מכל הלב
    זהבה

  3. Francis Hirsch

    זכרונותיה של ידידות

    לזכור את אמנון ממלא אותי בעצב עמוק, כי איבדנו החבר הכי טוב, החבר הכי טוב
    שלי
    אבל עם הזמן, אני מקווה, את הזיכרונות האלה יביאו אושר, כי ידידות כזה היא ייחודית מאוד, ואני לא יודע למה זה הגיע לי, הייתה לי הזכות העצומה ליהנות ממנו יותר מ 45 שנה
    לישראל של סוף שנות השישים היה קסם מסוים. היה זה בחלק בגלל החסכנות של חיי היומיום? היה זה בגלל שזה היה שוויוני יותר, כולם היו צריכים לחשב היטב כדי להגיע לקצה של החודש, לעתים קרובות מאוברדרפט אחד למשנהו? אבל לא היה עוני והיה הרבה פעילות תרבותית. אנשים רבים היו בלי טלפון, ולכן במקום זאת, הם
    Luxus מכוניות היו .”Kaffee Trinken" באו לבקר אותך ל
    ואנשים רבים בלי. ל אמנון היה קונטסה יד שנייה ישנה. רק את השם נתן לה משהו של אצילות, אחר היה זקוקה להרבה טיפול, אבל הוא נסע, ואמנון, תמיד נדיב, לקח אותי לראות את הדירה הראשונה שלי בתלפיות, אחרת לא הייתי מסוגל למצוא את המיקום בעצמי
    “כאשר אתה קורא את זה, יורדים את אמנון "אונטר דר ערד
    וכאשר אתה תבקר, תשים חתיכת אבן קטנה על קברו. יש סלעים רבים בירושלים, וסלעים גם נתנו לנו עבודה, כפי שגיאולוגים. היינו הפליאונתולוגים, שמנסים להסביר חיים של לפני מיליונים שנים .האבן הירושלמית היא אבן יפה והגבעות שמסביב הן רכות. אמנון אהב את השילוב הזה של אבן קשה ונוף רך. זה התאים את האופי שלו, ידידותו הייתה יציבה כמו סלע, אבל הוא היה רך בלבו
    לכן אנחנו מתגעגעים אליו כל כך הרבה. שלום אמנון, חבר שלי
    זכרונו לברכה

  4. אלישבע ואברהם הלברסברג

    אמנון, חברינו, איך אפשר לדבר עליך בלשון "עבר" הרי היית כל כך מלא חיים וצחוקך המתגלגל…תמיד כשדיברנו,-בפעם האחרונה לפני כשבועיים- או כששמך עלה בשיחה עם
    אחרים,הצחוק ומצב הרוח הטוב לוו את השיחה, עד—שקבלנו את הידיעה המרה הבוקר…
    אתה שהיית חלק בלתי נפרד מ"חיינו הצעירים" וממחיי ילדינו כשהיו עדיין "טף", הלכת כהרף עין אבל השארת הרבה זכרונות , המפגשים המלווים בשירה ונגינת גיטרה, טיולי השבתות האין סופיים לעיר העתיקה, השיחות על "עתיקות" לא גיאולוגיות אבל מענינות ומלהיבות לא פחות, הקונטסה האדומה ש"ידעה להגיע לבד מחיפה לירושלים" ועוד ועוד רגעים שאיננו יכולים לתאר את חיינו בלעדיהם… אנחנו כואבים גם את פציעתה הקשה
    של תמי אהובתנו, מקוים ומיחלים להחלמתה המהירה ומחבקים את שירלי ולירן,
    היה שלום אמנון, חברנו היקר.

  5. Howard & Susan Feldman

    Dear Tami and family,

    It is with great sorrow that we heard from my colleagues about Amnon and Tami’s terrible accident. Amnon and I worked together for many years on different aspects of geoarchaeology. When Amnon came to the States we developed a serious routine of working together. We ate breakfast first and then worked at my computer writing about everything from ostracodes (his specialty) to artifacts. Amnon was a bit impatient and excitable whereas I work at a different pace. Soon enough, when I called his house and Tami answered, I asked if Pharaoh was home. This always elicited a burst of laughter from Tami (and Amnon as well). I will miss a congenial colleague and special friend. Susan and I wish Tami a speedy recovery and hope to visit with you in August. We are so very sorry for this tragic loss.

  6. Shirley Golergant

    Dear all
    I am Shirley Tami and Amnon's daughter.
    My brother and I are devastated from this tragedy loss of my beloved dad and the bad injury and situation of my mom. I am praying for my
    mom's quick and full recovery. I will let her know about your wishes and send her love and hope. And health.
    Sincerely
    Shirley
    My brother's phone is –
    00972526960013

  7. שמעון אילני

    חברנו היקר אמנון רוזנפלד נהרג בתאונת דרכים מצערת ביום חמישי 10/7/2014 בלילה, בדרכו מביקור אצל ילדיו לירושלים בכביש מס' 6. אשתו תמי נפצעה קשה ונמצאת בטיפול נמרץ בבית-החולים תל-השומר. אנו מאחלים לתמי החלמה מלאה. אמנון השאיר בת ובן שירלי ולירן, שניהם הקימו משפחות נהדרות, וכן נכדים ואחות. קשה לכולנו לעכל את הבשורה המרה. אולי כאן, כי הדבר כל כך קרוב אלינו, אפשר שוב לבקש ואולי לדרוש מהמדינה ומעצמנו לשנות את מה שקורה לנו בכבישים. זו מלחמה, תרתי משמע.
    אמנון נולד בחיפה בשנת 1944. גדל בחיפה ולמד בה בתיכון "חוגים" הידוע. תואר ראשון סיים במחלקה לגיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים.
    אמנון סיים את עבודת הדוקטורט שלו בנושא אוסטרקודה באוניברסיטת קיל בגרמניה. התגורר עם משפחתו בירושלים והיה חוקר ראשי בנושא האוסטרקודה במחלקה לפליאונטולוגיה במכון הגיאולוגי בירושלים.
    אמנון פירסם הרבה מאמרים ומונוגרפיות בעיקר (אבל לא רק) על מינים של אוסטרקודה מגיל קרטיקון ויורה, בהקשר לסטרטיגרפיה ולגיאולוגיה של ארץ ישראל והמזרח התיכון. מחקריו על כשוות של אוסטרקודה הם ידועים בקהילת החוקרים ופורסמו גם בכנסים מדעיים. אמנון חקר עם צוות בראשותו של פרופ' עקיבא פלכסר את הגיאולוגיה של מזרח הים התיכון עוד לפני המצאותם של מאגרי הגז שם. נכתבו מספר פרסומים בנושא. מוני, עליו השלום, כינה אותנו: "בני עקיבא".
    במשך השנים, אמנון עסק במרץ רב, כחלק מהתענינותו העמוקה בהסטוריה ובאמנות של המזרח הקרוב, גם במחקר ממצאים ארכיאולוגיים מישראל ומהעולם. אמנון פירסם מספר מאמרים חשובים ומעניינים על התפתחות המטלורגיה בייצור חפצי פולחן ונשק. עם פרופ' שוע אמוראי מחקרים על גמות וחותמות, ובשנים האחרונות, מחקר מעמיק על "לוח יהואש" ו"גלוסקמת יעקב". אמנון הוא דוגמא לחוקר מוכשר וחרוץ, השואף להגיע לחקר האמת מבלי "לעגל פינות". פרופ' חיים כהן יקדיש את המאמרים המשותפים הבאים לזכרך.

    לאמנון חברי היקר מזה כארבעים שנה. אני חווה כל כך הרבה זכרונות, הן במסגרת המחקר במכון הגיאולוגי והן מחוצה לו. תקצר היריעה. נסענו לכנסים מדעיים בקפריסין, אדנה, אנקרה ולונדון. לא אשכח את נסיעתנו יחדיו לאפסוס. כל כך הרבה למדתי ממך על ארכיאולוגיה, הסטוריה, אמנות ויפי היצירה של האדם. קשה לי לדבר עליך בלשון עבר. אתה חברי הטוב, חבר אמיתי, מסור, אדם הגון, מלא חיים, שמח ומאיר פנים לרבים. כולנו שמכירים אותך מקרוב ("הכי הכי"), לא נשכח אותך. הייה שלום אמנון היקר.
    בבקשה תמשיך להדריך אותנו מלמעלה. אזכור אותך אחי, שלך, שמעון אילני.

  8. Avi Honigstein

    This is the notice, I put into the listserver of our scientific community ostracode workers. From there is was sent to about 270 subscribers.
    I received till now about 30 replies of condolences from Amnon's colleagues.

    Dear colleagues,
    I have very bad news to tell you:
    Our colleague, Amnon Rosenfeld, passed away last evening.
    He was involved in a traffic accident and was killed, his wife, Tami, severely injured.
    He left a daughter and a son with families.
    We still cannot believe what happened and hope for a full recovery of Tami.

    Amnon, who did his Ph.D. in Kiel with Kroemmelbein, was for long years the main researcher on ostracodes at the Geological Survey, Jerusalem.
    He published numerous monographs and articles on mainly Cretaceous and Jurassic taxa, but was involved in studies from other stratigraphic horizons, too.
    His works on the ostracode carapaces and sieve pores are famous.
    I am glad, I could publish many papers together with him.
    In the last years, he was very busy in studies in Biblical Archaeology, one of his hobbies, and published also there some articles.

    Amnon was an outstanding researcher, an excellent colleague and a good friend.

    All, who know him, will not forget him.
    May he rest in piece and may his family overcome this terrible loss.

  9. נעמה (ראב) מלכוב

    הכרתי את אמנון בהיותי נערה שהסתובבה ב"עבודה של אבא". אני זוכרת אותו יושב בקומה השניה של המחלקה לפליאונטולוגיה, צמוד למיקרוסקופ ומסביבו עשרות קופסאות קרטון בגדלים שונים. היום אני כבר סבתא, לא ראיתיו לפחות 25 שנה אבל הוא נשאר בזיכרוני טוב מזג, אופטימיסט מושבע וחייכן. עצוב, מיותר, מוקדם מדי. נעמה (ראב) מלכוב

  10. אהרון פררה

    שירלי ולירן יקרים!
    לקח לנו זמן לעכל את הידיעה הקשה והאובדן של אבא אמנון,ופציעתה הקשה של אימא תמי.לכן אנחנו כותבים לכם רק כעת, למרות ששוחחנו טלפונית.
    החברות רבת השנים והקירבה לאמנון מקשה עלינו לקלוט את הסתלקותו מאיתנו.איש חם ואופטימי, כישרוני,חבר אמיתי ואהוב על הבריות.יהי זיכרו ברוך.
    אנחנו מתפללים להחלמתה המהירה של תמי ומחזקים אתכם שירלי ולירן.
    פנינה פררה ואהרון פררה.

  11. לאה ביניה

    חיה יקרה ולכל בני המשפחה.,

    היום נודע לי דבר התאונה והאסון הנורא. מהם החיים עבור הבן אדם? רגע כל כך ממשיים, מוחשיים ובעוד רגע החיים ממשיכים רק הבן אדם נעלם והממשיכים נותרים עם ההלם, הכאב… איתכם.
    הכרנו את אמנון דרך הרצאותיו, העניק לנו את האפשרות להיחשף לנושאים שבתנאים אחרים ספק אם היינו מתוודעים, יהא זכרו ברוך. ולכם חיה ורפי שולחת "שק" של כוחות נפשיים, מורליים, רוחניים כדי להמשיך, לתמוך, לשמר המשפחה המורחבת. ולתמי רפואה שלימה ומהירה. מעומק הלב לאה ביניה

  12. Avi Honigstein

    Dear Tami, Liran, Shirley and families,
    The following groups and ostracode scientists have sent me condolences, regarding the passing of Amnon, and have asked me to pass them to you:
    International Research Group of Ostracodologists
    European Ostracode Workers
    Ian Boomer, UK
    Koen Martens, The Netherlands
    Jonathan Holmes, UK
    Alan Lord, UK – Germany
    Sylvie Crasquin, France
    David Horne, UK
    Ian Slipper, UK
    Peter Frenzel, Germany
    Steffen Mischke, Germany
    Dietmar Keyser, Germany
    Carol Knox, USA
    Dan Danielopol, Austria
    Finn Viehberg, Germany
    Aby Weiss, Germany
    Joao Coimbra, Brazil
    Francesc Mesquita, Spain
    Wolfgang Mette, Austria
    Dick van Harten, The Netherlands
    Renate Matzke, Germany
    Heinz and Kaethi Oertli, Switzerland
    Dr. Dermeval, Brazil
    David Siveter, UK.

    One of the next issues of the scientific journal – Journal of Micropaleontology- will be dedicated to Amnon.
    This volumes deals with new results on Cyprideis, an ostracode form, Amnon was working much.
    The journal is one of the famous publications in our field, and Amnon and I liked to publish there.

    Amnon will not be forgotten in our scientific community.

    Avi Honigstein

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן