גרשון פרנסקי ז"ל

המשפחה אבלה.
ההלוויה התקיימה ביום ד' ה- 02.04.14.
יושבים שבעה בבית המנוח, רחוב ברנר 36 ב', רחובות.

הסינפונייטה הישראלית באר שבע, יוסטוס פרנץ, עופר סלע, ד"ר מאיר אנגלרט, ההנהלה הציבורית וחברי התזמורת מנחמים את ירון פרנסקי, כנר ראשי בתזמורת, על מות אביו.

11 Comments

  1. אהרן שפי

    עם משפחת פרנסקי, אבלים חבריו, וכל מי שהכירוהו אישית או באמצעות המוסיקה. חברותי עם גרשון נמשכה מראשית שנות החמישים, ועד לכתו מעימנו. למדנו עמו במדרשה למורים למוסיקה, שם באו לידי ביטוי סגולותיו,כמוסיקאי רב תחומי – כנר, מלחין, מעבד, מנצח, ובהמשך – מורה מעולה לנגינה בחליליות הבארוק, ומעל לכל כאדם ואיש תרבות. היינו עמו על ערש לידתם של שיריו "הילדה עם הצמות" ו"לכה דודי" הם כבשו את הלבבות, ומושרים עד היום על-ידי אמנים ובני העם. תהא מנוחתך גרשון חברי, ספוגת אהבת כל אלו שהכירו אותך ואת פעלך

  2. דני סדן

    רק היום, בחול המועד פסח, נתקלתי לגמרי במקרה במודעת האבל של גרשון ז"ל. אני רוצה לנחם את אורנה (בת כיתה שלי בבית הספר היסודי בחבצלת), וגם את ירון (שהיה בן כיתה עם אחי אמנון), על האובדן. הכרתי את גרשון מכך שהיה המורה שלי למוסיקה בבית הספר היסודי. למדתי ממנו עצמו את השיר "הילדה עם הצמות", ואני זוכר עד היום את ההסבר שנתן לנו על שיר נפלא זה. מנגינת השיר מלווה אותי שנים, ומעתה תהיה גם זיכרון למורה שגרם לי לאהוב מוסיקה בהמשך חיי. יהי זכרו ברוך.

  3. איתמר געש

    הצטערתי מאד לשמוע על מותו של גרשון. תנחומיי למשפחה.
    גרשון היה מורה שלי לחלילית במשך כארבע שנים לפני כארבעים שנה, כשגרתי ברחובות. היחס שלו היה מאד אישי, ממש התייחס אלי ואל תלמידים נוספים שהכרתי בצורה אבהית. תמיד נהניתי להאזין גם לשיעורי הכינור שהיו ממשיכים כמה דקות אל תוך זמן השיעור שלי. גרשון היה נסחף עם המוסיקה וההוראה…
    ברבות הימים וכתוצאה מהחינוך המוסיקלי של גרשון ושל מורים טובים נוספים המשכתי ללימודי מוסיקה כולל אקדמיה למוסיקה ונגינה כיום בקבוצת חליליות (חפשו חליליות בעמק, YOUTUBE). גם כשהתחלתי ללמד בגיל צעיר הוא מיד פרגן לי . הוא גם ידע להקפיד עמי עד הסוף ופעם המליץ לי ולאמי להחליט ואולי להפסיק את השיעורים שלי אתו כשלא התאמנתי מספיק…
    ממנו לקחתי עד היום את ההצעה להתאמן על תימה מוסיקלית שוב ושוב ושוב, עשר פעמים בשיעור ואם צריך אף יותר.
    היה בו יחס חם ואוהב שיחסר לי מאד, יחס שלא ישכח בלבי אף פעם.
    חיבוקים למשפחה, זכיתם לאיש נפלא ומורה דגול בקרבכם,
    איתמר געש

    • אורה אביב

      נודע לי באיחור על מותו של גרשון והצטערתי מאוד.
      גרשון היה המורה שלי למוסיקה בבית הספר היסודי בנס ציונה ומאז שמרתי איתו על קשר לסירוגין עד לפני כ- 20 שנה, שאז עברתי לערד.
      יהי זכרו ברוך.

  4. רחל האוז (לשעבר :רג'ואן)

    המורה גרשון פרנסקי ז"ל זכור לי עומד בפני הכיתה בבית הספר שפרינצק ברחובות ,מנגן לנו בכינור עם חיוך בזווית הפה ועיניים גדולות בהירות וטובות וכולו מקרין טוב לב. איתו למדנו להאזין לסוגים שונים של מוזיקה: שירי עם כמו "הדובדבן" שמתורגם מיפנית, שירי עם מהיבשת השחורה, מוזיקת ג'ז ואפילו שירי חזנות ו"כל נדרי המרגש". לאחרונה רציתי לדעת מה קורה איתו נכנסתי למחשב ולעיני התגלתה מודעת אבל על פטירתו לפני כשנה. אזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך.

  5. אמנון לנגזם

    באיחור של 3 שנים אנו תלמידיו מבית הספר אשכול(ממלכתי ב) בנס ציונה עומדים להעלות את זכרו ולשיר את שיריו במפגש מחזור יג שתתקיים השבוע.יהי זכרו ברוך.

  6. ורד כספי

    למדתי עם גרשון נגינה בחליליות כשהייתי סטודנטית לתואר שני ושלישי במכון וייצמן ברחובות. השיעורים עמו היו חוויה בלתי נשכחת. אהבת האדם ואהבת המוסיקה שלו חלחלה לכל צליל ותו, לכל אמירה ולכל הערה. הגעתי אליו עם יכולות טכניות שרכשתי בשנים קודמות, אך להפתעתי הוא חזר איתי אחורה ליצירות פשוטות בהרבה, והתחיל לעבוד איתי "מאלף" על ההבנה המוסיקלית של כל משפט, על ההבעה וההגשה. באמת שאין מילים לתאר את השיעורים איתו. כבר אחרי המשפט הראשון של תחילת כל שיעור, אחרי ה"מה נשמע" ו"כן, ככה זה" עם החיוך המבין כל קושי וכל בדל הרגשה, הרגשתי טוב יותר עם עצמי ועם העולם, ולקחתי הרגשה זו איתי להמשך השבוע. גרשון הזמין אותי מדי פעם להצטרף לקבוצת חברים שנפגשה לנגן יחדיו בבית פרטי זה או אחר, ושם נוכחתי לראות אהבת מוסיקה מהי. כשסיפר לי על תלמידיו האחרים, ילדים כמבוגרים, הרגשתי כמה אהב אותם מכל הלב. אדם יקר ונפלא, יהי זכרו ברוך.
    ורד כספי

  7. שרה כנען

    סליחה לתגובתי המאוחרת, במיוחד שבימים אלה עברו כבר 5 שנים לפטירתו, אך איני יכולה להתעלם מכך, שגרשון ז"ל היה חלק בלתי נפרד מבחירותי להמשיך בלימודי המוסיקה כעיסוק בחיי. הוא היה המורה למוסיקה בבית הספר ממלכתי ב' בנס ציונה (כיום "אשכול") שבו למדתי. הוא ידע להשרות סביבו אהבה למקצוע ולתלמידים, ודאג לקדם תלמידים פוטנציאליים שידעו לנגן. האמונה ביכולות התלמיד והנתינה האין סופית למימוש יכולותיו היו מאפיין חזק בדמותו המלבבת. באופן אישי פנה להורי שידאגו לרכוש לי כלי נגינה למרות שבזמנים ההם לא היו אמצעים, כי הוא היה אדם איכפתי. לעד אזכור את גרשון פרנסקי ז"ל כאחד ממתווי הדרך הראשונים בלימודי המוסיקה בארץ. רוצה לנחם את בני משפחתו שאת חלקם איני מכירה, ואומר רק שהם זכו לחיות במחיצת אדם נדיר.
    שרה כנען (לשעבר , לבקוביץ)

  8. רחל

    גרשון פרנסקי היה המורה שלי למוזיקה בקבוצת שילר ב 1963. בנגינה מרגשת על כינור הוא לימד אותנו את שירו 'ילדה עם צמות' ושירים רבים נוספים. הוא היה מורה רגיש, חם, ומלהיב. הוא נותר בזכרוני כדמות מרגשת ועוצמתית. הוא גרם לנו לאהוב מוזיקה, בעוצמה יוצאת דופן של אוהב מוזיקה בליבו ונשמתו. הוא תמיד יתפוס מקום חם בלב כל תלמידיו.
    רחל

  9. רחל

    גרשון פרנסקי היה המורה שלי למוזיקה בקבוצת שילר ב 1963. בנגינה מרגשת על כינור הוא לימד אותנו את שירו ילדה עם צמות ושירים רבים נוספים. הוא היה מורה רגיש, חם, ומלהיב. הוא נותר בזכרוני כדמות מרגשת ועוצמתית. הוא גרם לנו לאהוב מוזיקה, בעוצמה יוצאת דופן של אוהב מוזיקה בליבו ונשמתו. הוא תמיד יתפוס מקום חם בלב כל תלמידיו.
    רחל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן