ד"ר שמעון שטרן ז"ל

אוניברסיטת בר אילן, הפקולטה למדעי היהדות והמחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה ע"ש מרטין (זוס) מנחמות את משפחת שטרן על מות יקירם.
המנוח היה מראשי המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה ומרצה לשעבר.

One comment

  1. יוסי בן ארצי

    בצניעות האופיינית לו, הלך מאיתנו שמעון ז"ל. רבים לא ידעו על דבר מותו ואני בתוכם, לצערי הרב. שמעון ז"ל היה ראש החוג לג"ג באוניברסיטת חיפה בשנה הראשונה ללימודיי ולראשית התעניינותי בתחום בשלהי תשל"ב. הוא לימד אותנו מבוא לגיאוגרפיה של האדם, וקורסים נושאיים רבים בגיאוגרפיה העירונית ועוד. שמעוןז"ל היה מורה מעולה, שיטתי וענייני, שיעוריו סדורים ומשנתו בהירה. הירבה לצטט ולהפנות למקורות, ורבים משיעוריו זכורים לי גם לאחר 44 שנים… עבודת הדוקטורט שלו על חיפה בתקופת המנדט היתה חלוצית, ושנים רבות לאחר כתיבתה עדיין מצוטטת – כמו גם פרקים שגזר מתוכה ופרסם ברבים, כגון על הקמת נמל חיפה והתפתחות מערך המגורים בעיר.
    בהמשך דרכו עסק רבות בחקר חיפה, וכך שמרנו על קשר וענין מקצועי שנים הרבה, והחלפנו דיעות ורעיונות בתתחומי דעת קרובים.
    שמעון ז"ל היה אדם צנוע, ביישן במידה רבה, מעולם לא 'דחף' את עצמו ולא נקט בשיטות של קידום עצמי והעמדת עצמו במרכז. את האכזבות וחיבוטי הנפש בדרכו האקדמית נשא בשקט ובהצנע, ותמיד נכון היה לסייע לאחר, עמית או תלמיד. שיחות עימו היו תמיד נעימות, אדיבות, שקטות ופוריות.
    זכרו יהיה נצור עימי ועם רבים מחבריו ותלמידיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן