פרופסור פנחס תמיר ז"ל

אבלים: משפחות תמיר ועצמון, והמטפל ג'קי.
ההלוויה תתקיים ביום ד' ה-19.9.12, בשעה 17:00, בית ההספד של קהילת ירושלים בית עלמין גבעת שאול ירושלים.

חברי המחלקה להוראת מדעים במכון ויצמן למדע מנחמים את המשפחה על מות יקירה.
המנוח היה איש מחקר ובעל תרומה ייחודית לחינוך המדעי בארץ ובעולם.

ביה"ס לחינוך של הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים מנחם את המשפחה על מות יקירה.

המרכז להוראת המדעים בפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע של האוניברסיטה העברית בירושלים מנחם את המשפחה על מות יקירה.
המנוח היה ממיסדי המחקר בהוראת המדעים בארץ.

חברי המגמה להוראת המדעים והמרכז לפיתוח ותמיכה במעבדות הביולוגיה של ביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר אילן מנחמים את המשפחה על מות יקירה.
המנוח היה פורץ דרך בתחום המחקר והעשייה בהוראת המדעים בארץ ובעולם.

משפחות תמיר ועצמון מודיעות כי טקס גילוי מצבה ועלייה לקבר יקירם יתקיימו ביום ו' ה- 26.10.12, בשעה 11.00, בית עלמין הר המנוחות גבעת שאול ירושלים, גוש מ"ז, חלקה י', דרך 9.

4 Comments

  1. ד"ר ברוריה אגרסט

    פרופ' פנחס תמיר – פיני – ביולוג שהתחיל כמורה לביולוגיה בתיכון והקדיש את כל חייו הבוגרים למחקר בהוראת המדעים בעיקר הוראת הביולוגיה. היה פורץ דרך בתחום זה בארץ ובעולם. פרסם מאמרי מחקר רבים מאוד המצוטטים עד היום בתחום זה. הוא העלה על המפה בעיתונות המחקרית העולמית את הוראת הביולוגיה בישראל, זכה בפרסים יוקרתיים והדריך בארץ תלמידי מחקר רבים מאוד לתארים מתקדמים. שמו נישא בפי כל החוקרים בתחום זה בעולם. היה חבר בכל ועדות המקצוע כל זמן שיכול היה. הוא נלחם בגבורה ובצורה המעוררת הערכה רבה, במחלת הפרקינסון במשך שנים רבות, ולא נתן למחלה לעצור אותו מהעיסוק בתחום בו שלט ואותו כל כך אהב. היה לי מורה מדריך וגם קולגה. תנחומי למשפחתו ולכל מוקיריו. יהי זכרו ברוך.

  2. ד״ר דן שרון

    משפחת תמיר היקרה

    קבלו את רגשות השתתפותי העמוקים בצערכם בהלקח פיני זל. הכרתי את פיני מאז ראשית שנות השבעים של המאה הקודמת. הוא היה איש מחקר ואיש מעשה שקידם רבות את נושא הוראת המדעים בבתי הספר. היה בו שילוב מוצלח של חשיבה מדעית, ידע, נסיון ותבונה וחריצות שאיפשרו לו תרומה משמעותית ביותר הן לנושאי המחקר והן לנושאי ההוראה בבתי הספר. למדתי להוקירו ולהעריכו. מקומו יזכר תמיד כאחד מעמודי התווך של הוראת המדעים בארץ. יהי זכרו ברוך.

  3. ד"ר שרמן רוזנפלד

    רק אתמול (3.2.13) שמעתי על מותו של פרופ’ פיני תמיר, ז”ל. נפגשנו בשנת 1971, כאשר לימדתי ביולוגיה ב”נתיב האנגלי” בתיכון של מדרשת שדה בוקר. פעם בשבוע גם למדתי באוניברסיטה בן גוריון — ואז פיני היה המרצה שלי בהוראת המדעים. אני זוכר חלק ממה שהוא לימד עד היום הזה, בעיקר בתחום של למידה בדרך החקר. חשיבתו ואישיותו מאד משפיעו אלי — ועל אנשי חינוך רבים אחרים בארץ ובעולם. יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן