השגריר מרדכי ארבל ז"ל

אבלים: אשתו: רינה, בניו: ירון ודן, נכדיו, נינו ובני ביתם, אחותו: ריטה וגבריאל שטרסמן ובני ביתם.
ההלוויה התקיימה ביום ב' ה- 30.05.16.
יושבים שבעה ברחוב אבן שפורט 18, ירושלים, בין השעות 09.00 – 14.00, 16.00 – 22.00.
זמני תפילות: מנחה – 19.20, ערבית – 20.30.
המנוח היה דיפלומט והיסטוריון.

הקונגרס היהודי העולמי והמועצה הישראלית ליחסי חוץ אבלים ומנחמים את המשפחה על מות יקירם.

סגנית שר החוץ, המנהל הכללי, הנהלת משרד החוץ, העובדים והגמלאים אבלים על פטירת גמלאי המשרד.

15 Comments

  1. מרים ואלי אייל

    רינה יקרה,

    למרות שידענו ממך על מצבו הבריאותי הרופף של מרדכי היכתה אותנו מודעת האבל בהלם. כל כך אהבנו אותו, הערכנו אותו, ונהנינו לשמוע ממנו סיפורים מאלפים מההיסטוריה של הפזורה היהודית-ספרדית. לזכותו נזקפים גילויים חשובים בחשיפת קהילות יהודיות בפינות רחוקות ברחבי העולם. אבל העיקר מבחינתנו היא אישיותו המיוחדת ואנושיותו כפי שהשתקפה הן בפגישותינו והן בביוגרפיה שלו. נזכור אותו ונרבה לספר עליו.
    אבל אין מרדכי ארבל בלי רינה ארבל שאנו מאחלים לה בריאות טובה וחיים נעימים בקרב משפחתה החמה.

    מרים ואלי אייל

    • עדינה ומוני קונפורטי

      צער רב עם היוודע לכתו של איש יקר , תרם רבות למדינת ישראל,
      איש חם, חברותי, משפחתי, שתרם רבות לחוגי הלאדינו בארץ, הביא לנו "פיסת היסטוריה שלא תסולא בפז" דברים מפיו יצאו כפנינים, אם לא הוא, לא היינו יודעים דברים רבים בפרקי ההיסטוריה הבלתי כתובים. רינה היקרה, במקרה גם נודע לנו שבהיותכם באורגאווי הייתם אורחים של משפחתינו שם. הוא הגיע לאשקלון ואנשים ציפו למוצא פיו והיללו את אשר שמעו. מרדכי ארבל ז"ל ייחסר לנו. יהי זכרו ברוך עדינה ומוני – רכזי חוג לאדינו והחברים באשקלון

  2. אורית סלינס

    קובי זרקו וקבוצת הלאדינאים
    מרכינים ראש ומשתתפים בצער המשפחה
    עם פטירתו של מר
    מרדכי ארבל
    סופר, חוקר, היסטוריון, שגריר דיפלומט, מרצה ומומחה בנושא היהודים הספרדים דוברי הלאדינו באמריקה הלאטינית. מרדכי ארבל היה איש רב פעלים. בתפקידו האחרון היה יו״ר עמותת ספרד המפיקה את כתב העת בלאדינו ״אקי ירושלים״. היה חבר בהנהלת הרשות הלאומית לתרבות הלאדינו, חבר בהנהלת בית התפוצות, חבר במכון לקשרי ישראל ואמריקה הלאטינית ועוד ועוד .
    ת.נ.צ.ב.ה.

  3. כוכבה ויעקב שאלתיאל

    רינה יקרה וכל משפחת ארבל.
    שמענו בצער רב על מותו של מרדכי שכולנו אהבנו וכיבדנו. עוד לפני שנים כאשר עבדנו יחד בקבוצת איזנברג ובמיוחד לאחר מכן כאשר נפגשנו שנית במסגרת פעילויות הלאדינו. איש יקר רב פעלים, יהי זכרו ברוך. ושלא תדעו יותר צער. מחבקים ומחזקים
    כוכי ויעקב שאלתיאל.

  4. יהודה שמש

    שמעתי בצער רב על פטירתו של איש רב המעשים מרדכי ארבל.
    משתתף בצער המשפחה ושולח מכאן את תנחומי הכנים.
    יהודה שמש – בית שאן.

  5. Sofia & Mario List

    בצער גדול נודע לנו על פטירתו של איש היקר מורדכי ארבל.
    כל כך אהבנו אותו והערכנו אותו!!!
    ונהנינו לשמוע ממנו מההסטוריה של יהדות ספרד
    אהבנו את אישיותו המיחדת
    נזכור אותו תמיד!!!
    Bendita sea tu Memoria
    Que en Paz Descanzes

  6. מדי כהן-מלכי

    למשפחת ארבל היקרה.
    המשורר יצחק שלו אמר:"שירו למתים בטרם ימותו".מררכי אמר את שירתו בימי חייו ואנחנו,הלכנו, החרינו אחריו.מורשתו של האדם היא תפארתו:אני לוקחת עימי מספר אפיזודות משמעותיות ממפגשיי עם האדם הזה. כן!מעל לכל, היה אדם.השרה על סביבותיו נועם,תרבות וצניעות מופלאה..ללא משחקי אגו, ללא מרפקים. בחוכמה אנושית נדירה, ידע להגיע ללב כולנו. קולו השקט כמו רעם במסר שלו ובתוכן דבריו,שללא קלישאות, גילו לכולנו עולמות מופלאים. בהרצאותיו על הספרדים באמריקה הלאטינית,נגלו לעינינו מחזות פנטסטיים ואקזוטים.הכל קם לתחייה!נקודות המבט ההיסטוריונית המיוחדת מאוד, קירבה אותנו לאותנטיות של קורות היהודים הספרדים במחוזות הללו.הוא ניחן בערך המוסף שיש למורים ולאנשים דגולים: יכולת הקשבה, כבוד לזולת וצניעות שאין בלתה.נלמד כולנו מן הדוגמא האישית של אדם יקר ושוחר שלום זה. כי טוב שם טוב משמן טוב!יהי זכרו ברוך ומאיר על כולנו. מציון ננוחם כולנו.

  7. יצחק כרם

    צר לי לשמוע על פטירת קולג וידיד יקר. מרדכי היה ספרדי דגול, פטריוט יהודי וישראלי, אינטלקטואל כשרוני, חוקר ללא לאות, שקדני ויצירתי, איש עסקים מוצלח וידיד יקר וקשוב. הוא היה מסור לקאזה שלום המכון לחקר האנוסים, מתנדב מאוד מסור בקונגרס היהודי העולמי, וחוקר משמעותי ומקורי בחקר האומה הפורטוגזית, קהילות איי הקריבים וביהדות ספרד. הוא חשף אותנו לתחומים כמו הנצחת יהדות ספרד בבולים והתבוללות בעולם הספרדי. הוא הכיר את האליטה הספרדית ברחבי העולם ותיעד כיצד התרחקו משורשיהם. יהי זכרו ברוך.
    יצחק כרם
    הסטוריון בתולדות ינדות ספרד והמזרח

  8. Baruch Lionarons

    Heartfelt condolences to the bereaved family. Mordechai was a beloved friend of the Jewish community in Suriname and with his scholarship and advocacy has made invaluable contribution to the continuation of Jewish life in Suriname. May his memory be a source of blessing to all.
    On behalf of the Israelitische Gemeente in Suriname,
    Baruch Lionarons

  9. טלי

    למשפחת ארבל היקרה,

    צר לנו לשמוע על פטירתו של מרדכי.
    איש יקר היה, והערכנו אותו עד מאוד.
    שלא תדעו עוד צער
    מאדוארד – דרור

  10. מוטי מינצר

    לרינה ולכל המשפחה,
    הצטערנו לשמוע על לכתו של מרדכי, אותו אהבנו והערכנו מאז עבודתנו המשותפת בחברת איזנברג ולאחריה.
    פועלו הגדול של מרדכי בשרות המדינה ומחקרו על תולדות יהדות ספרד ייזכרו לנצח.
    ממוטי וצביה מינצר

  11. arie rotem

    Dear Rina and family. We just found out that Mordechai passed away. We are very sad and pray that he rest in peace. Mordachai has left strong impression on us as kids in Istanbul. We were very fortunate to meet him during the Sheva for Rachel and to hear about the interesting research he was doing. We appreciated so much his and your friendship and kindness to our mother Rachel. . Love from the Rotems

  12. דורי הרדי

    רינה יקרה,
    הצטערתי מאד לשמוע על לכתו של ידידי היקר מרדכי, איש אשכולות ובעל שיעור קומה אותו הערכתי ואהבתי ואיתו היתה לי הזכות לעבוד שנים רבות, בארץ ובחו״ל במסגרת חברת איזנברג.
    למדתי ממרדכי רבות בתחומי התעניינותו בעיקר על הפזורה היהודית וצאצאי האנוסים.
    היה לי הכבוד להצטרף אליו לא אחת לסיוריו באתרים היסטוריים יהודיים במרכז אמריקה ובקריבים.
    שלא תדעו עוד צער,
    דורי הרדי ומשפחתו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן