יוסק'ה (יוסף) רום ז"ל

אבלים: בנו וכלתו: נוניק ומירי רום, בנו וכלתו: דרור ותרצה רום, בתו וחתנו: עדילי ואמיר אלשטיין, בתו וחתנו: שולי ודני שטרן, נכדיו, ניניו ומשפחות: מנקס וסגל.
ההלוויה התקיימה ביום ב' ה- 26.07.21.
יושבים שבעה בבית משפחת שטרן, רחוב הרימון 43, רמת השרון, בין השעות 09.00 – 13.00, 16.00 – 21.00, ובאחוזת צהלה, רחוב סשה ארגוב 18, תל אביב, ביום ה' ה- 29.07.21, בין השעות 17.00 – 19.00.
המנוח היה איש הפלמ"ח והפלי"ם.

One comment

  1. אליהוא שנון

    גם אני מצטער על האבדן.
    הכרתי את יוסקה כאשר שיפצו את אח"י תנין [הראשון – לפני 60 שנה] בעיר BIRKENHEAD,
    אשר מדרוםצ לליברפול בצפון אנגליה. גרנו בעיר WALLASEY, בקהילה יהודית של 25 משפחות,
    והסגל הבכיר של חיל הים הגיע אלינו. אבי מורי ז"ל, ד"ר אברהם שנון, היה היחיד שיכול לשוחח עמם בעברית רהוטה [אבי בקר בארץ בשנות השלושים, ובמלחמת העולם השניה שרת [גם] בבריגדה [חי"ל].
    לכן, זכינו לארח את יוסקה ומשפחתו [גם יוסלה דרור ומשפחתו, ועוד אולי משפחת ישראל נשר?]
    זכינו לדבר עמם בידיים [הייתי בן 8 – 9] ולשחק עם ילדיהם. במיוחד אזכור תקליט עם שירי חגים בעברית, שפתח את אזנינו לצלילים חדשים, וכן לילות הסדר: לילה אחד משפחה אחת, והסדר של יושבי הגלות החשוכה משפחה נוספת. זכור לי גם שפעם אמרה אמא אחת מהן שבנה בצבא, והוא איננו מרגיש טוב, כי הוא הרג ערבי. איזה חינוך! במקום לשמוח, ככה אנחנו צריכים להצטער שנאלצים לעשות זאת.
    זכורים לי עדיין שמות הילדים: ארנון [נוניק], עדי'לה, ודרור.
    שמרתי על קשר במשך השנים עם יוסקה [דואל], וכאש אבי נפטר לפני 12 שנה, יוסקה כתב שרצה לבוא ללויה, אך הבריאות איננה מאפשרת. אחרי כמה שנים נוספות, כבר לא השיב על מכתביי, והבנתי שמצבו ירוד, ואף חשבתי אז שאולי נפטר גם הוא. רק כעת – בתוך ימי השבעה, סיפרו לי שנפטר. לצערי רציתי לנחם בטלפון או דואל, אך לא מצאתי כתובת או מספר. יהי זכרו ברוך! elihu@saad.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן