פרופ' אברהם רונן ז"ל – י׳ בסיון תשע״ד

אבלים: חיה, איתמר וניר.
המנוח נפטר בחג השבועות ה- 04.06.14 וציווה את גופו למדע.
ביקורי ניחומים בתיאום.

העמותה להנחלת מורשתו האמנותית של מרדכי ארדון
אבלה על פטירתו של
פרופ' אברהם רונן ז"ל
חבר העמותה, שתרם בנדיבות מידיעותיו הנרחבות, מזמנו וממרצו לפעילותה
היה אהוב ומוערך על ידינו ויחסר לנו מאד
תנחומינו לחיה, לאיתמר ולניר

מודעת השתתפות הארץ 10.6.14

מוזיאון תל אביב לאמנות, מועצת המנהלים, ההנהלה והעובדים אבלים ומנחמים את המשפחה על מות יקירם.
המנוח היה חבר מועצת המנהלים של המוזיאון.

אוניברסיטת תל אביב, הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, החוג לתולדות האמנות, דקאן הפקולטה, הסגל האקדמי, הסגל המינהלי והסטודנטים אבלים ומנחמים את המשפחה על פטירת יקירם.
המנוח היה מייסד החוג ומנהלו הראשון ודקאן הפקולטה בשנים תשמ"א – תשמ"ג.

8 Comments

  1. יעל ומיכל זיידמן

    אברהם היה איש שתמיד למדת מפיו משהו חדש. אדם נמרץ, משכיל, יודע את אשר לפניו. הוא נמצא ברקע של כל ילדותי, ותמיד אזכור אותו בהערכה רבה ובחיבה.
    יעל

    אברהם היה חבר שלי יותר משישים שנה, והיה אהוב וחברי לכולנו.
    מיכל

  2. גידי מאיר

    אברהם היה אהוב מאוד ויחסר מאוד, זוכר אותו תמיד עם לב פתוח וחיוך, נזכור אותו בחוויות אותן כל כך אהב, של אהבה לאמנות, מוזיקה, טבע ואדם. תנחומיי לחיה איתמר וניר.

  3. רמי מלין

    בהפתעה רבה קיבלתי את הבשורה על הליכתו של פרופ רונן.את ילדותי עשיתי שעות רבות בביתו של בנו איתמר.תמיד היה מסביר פנים אדיב משכיל ומקרין תרבות ונינוחות.יהי זכרו ברוך.רמי מלין

  4. אריאלה חיימוביץ

    פרופסור אברהם רונן היה המרצה הכי אהוב עלי בתק' לימודי במקסיקו באונ' תל אביב. הוא הרצה בצורה מעוררת השראה והתפעלות והיטיב לתאר. התק' אותה לימד -בין השאר – תק' הרנסנס היתה התקופה האהובה עלי. דרישותיו היו גבוהות והקורסים שלו היו קשים, אבל לא נרתעתי. הוא היה מקסים.וירטואוז, בעל ידע בלתי נדלה. זוכרת איך היה מדווש לאוניברסיטה. יהי זכרו ברוך

  5. עינב משה

    אברהם רונן היה איש מילואים במדור ידיעת הארץ של צה"ל ואני הייתי אז ראש המדור. נהנינו מאוד מהעבודה איתו, הידע הרב שלו, ולא רק בארכיאולוגיה פרהיסטורית, רמת ההדרכה הגבוהה שלו ובעיקר הרצון והנכונות להעניק מידיעותיו ונסיונו לתלמידיו לחיילים ולכל הרוצה ללמוד ולשמוע תורה מפיו. זכיתי להיות תלמידו באוניברסיטת חיפה, היינו שני סטודנטים בלבד באותו שיעור ולמדנו ברצינות וללא הנחות והקלות. זכיתי גם להשתתף בחפירות במערת התנור בנחל מערות בהנהלתו.
    לאחרונה נפגשנו במדרשת בן גוריון (שדה בוקר) בכנס ציורי סלע, ושבועיים אחר כך התארח בביתי עם אורח צעיר מגרמניה, קרוב משפחה שאברהם טייל עימו בארץ. לא העליתי בדעתי שהייתה זו פגישת פרידה, כי סיכמנו שלאחר הקיץ הוא יבוא שוב ויפגש עם תלמידי התיכון לחינוך סביבתי ויעביר להם קצת על הפרהיסטוריה באזורינו.
    אברהם יזכר אצלי כאיש חביב ונעים, בעל נתינה אדירה, ידע רב, צניעות, איש שיחה רחב אופקים, מפרגן לעמיתיו הארכיאולוגים (תכונה נדירה מאוד בימינו), בקיצור: אדם.

  6. שלומית גלזר

    רק עכשיו ראיתי את החדשה הלא טובה. החדשות מגיעות לאט מעבר לים . פרופסור רונן היה המרצה הכי טוב ומעניין שאי פעם היה לי (ולמדתי בשלוש אוניברסיטאות ). הטמיע בי את האהבה לאיטליה ואמנות הרנסנס . היה מלא בידע כרימון וכגודל הידע כן גודל הצניעות. ״איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא״..תנחומי במאוחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן