פרופ' אהרון ניר ז"ל

אבלים: בנו: ד"ר דוד ניר ומשפחתו, בנו: אמנון ניר ומשפחתו.
ההלוויה תתקיים ביום ד' ה- 12.07.17, בשעה 18.00, בית עלמין רחובות.
המנוח היה מפקד במלחמת תש"ח, מראשוני מדעני הפיזיקה במכון ויצמן ומנהל המרכז למחקר גרעיני.

3 Comments

  1. ד"ר יורם ניר-אל

    פרופסור אהרון ניר ז"ל הנחה אותי בעבודת המסטר שהתבצעה במעבדות כימיה גרעינית במרכז למחקר גרעיני (ממ"ג) שורק, יחד עם מנחה נוסף, פרופסור סעדיה עמיאל ז"ל – מנהל כימיה גרעינית, על הנושא "ריאקציות (אלפא,נויטרון) עם איזוטופים כבדים של חמצן". החיבור הוגש ביוני 1963. הוקרתי הובעה שם לשני מדריכיי וכן לפרופסור ישראל פלח ז"ל על "עזרתם ביעוץ ובהנחייה". אהרון ניר היה מדען מושלם, ישר, הקפיד בעבודה בצורה קיצונית על מילוי כל התנאים הניסיוניים והעיוניים, דרש משמעת מקצועית, אך יחד עם הנוקשות המקצועית ביטא יחס מבין ואוהד לתלמיד שנתקל בקשיים או בתקלות. בהמשך, החל ב-1968 ועד 1970, ניהל את ממ"ג שורק. לצער כולנו, אהרון חלה בשנים האחרונות ולא ניתן היה להתקשר איתו כדי לברר פרטים היסטוריים משנות ה-60 על מחלקת האיזוטופים במכון וויצמן. מעניין שבהלווייה, אתמול לפנות ערב בבית העלמין ברחובות, לא נכחו נציגים מהנהלת ממ"ג, מאגף משאבי אנוש וממחלקת הרווחה שם, כדי לכבד את אהרון ניר, כאמור מנהל ממ"ג לפני כ-50 שנה, בדרכו האחרונה למנוחת עולם. ראוי היה לפחות לפרסם בעיתונות המודפסת מודעת תנחומים, אך גם זה לא נעשה.

  2. אבי קופפרמן

    גם אני משתתף בצערכם ומאחל שלא תדעו צער יותר! אני זוכר אותו לטובה בעבודתי במחלקת איזוטופים במכון ויצמן בסוף שנות החמישים. שם עבדתי איתו וגם תחת דר' אהרון ניר. הוא גם עזר לי רבות לנסיעתי לארה"ב שפתחה לי קריירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן