אדוארד סייג ז"ל – כ״ד בסיון תשע״ז

ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 18.06.17, בשעה 12.00, בית עלמין ירקון שער החסד.
שם האב: אברהם.

One comment

  1. עפרה סייג

    17.6.2017
    אדוארד סייג, הידוע בכינויו סבא אדי, היה בן בכור למשפחה גדולה בעיר בצרה שבעירק, נולד ב1924.
    אדי היה תלמיד שובב, ובעל חוש הומור מעולה, ולמרות זאת תלמיד מצטיין. אדי הרוויח את הזכות שניתנה לשני יהודים בלבד, מכל מחוז להמשיך ללימודים באוניברסיטה, (היו רק 4 מחוזות כאלה). אדי נאלץ לוותר על הלימודים, על מנת לעזור בפרנסת משפחתו.
    אדי עבד כסדרן וכמוביל סרטי קולנוע ברכבת כ-6 שנים. בתקופת הפרהוד (הפרעות ביהודי עירק), מיד לאחר קום המדינה, אחד העובדים העליל עליו שהוא גחך על החיילים העירקיים, שנסעו ברכבת, ולמרות שהממונה עליו העיד לטובתו במשפט, הוא נאסר ונשלח לשנה בכלא בנאסירה. בכלא ישבו אנשים רבים שלא ידעו קרא וכתוב, אדי פתח מעין משרד והיה כותב עבורם מכתבים, אפילו לחלק מהסוהרים. מהר מאד הוא נהפך לחביבם של האסירים, שהיו מבצעים בתמורה את כל המטלות שלו. כשיצא לחופשי האסירים ערכו לו מסיבת פרידה ונתנו לו מתנות כפי שידם היתה משגת.
    בגין תקופה זאת קבל אדי מאוחר יותר הכרה כאסיר ציון.
    אדי עלה ארצה בגיל 27, אחרי ששנה שלמה נאלץ להתייצב במשטרה העירקית מדי יום ביומו. בבואו ארצה הוא ומשפחתו התגוררו במעברת עקרון וחוו קשיי קליטה ותלאות.
    אדי עבד בקיבוץ רמת יוחנן, בחקלאות, אך בסופו של דבר העדיף לעבור קורס מורים לעברית. בנוסך על עבודתו כמורה במעברה, אדי התגייס למשטרה והתחיל לעבוד כשוטר תנועה. מהר מאד גילו את כשוריו הרבים: חוכמתו, יעילותו, הסדר המופתי שלו ויכולות הארגון והניהול המצוינות שלו, ועד מהרה התקדם בסולם הדרגות והתפקידים. תפקידו האחרון היה ראש מדור בקורת גבולות בדרגת סגן ניצב, תפקיד שאותו אהב במיוחד.
    אדי נשא לאשה את אבלין משה ונולדו להם 3 בנים. אדי היה מסור מאד למשפחתו, אשר עמדה תמיד בראש מעייניו והוותה ציר עקרי בחייו. אדי היה תמיד מעודכן בכל הפרטים על כל בן משפחה לרבות הנושאים הרומנטיים. כמו כן היה גם מעודכן בחדשות והפוליטיקה ואפילו בחיי הידוענים.
    בערוב ימיו התאלמן, אך לאט, לאט, הצליח להתגבר בעזרת המשפחה. אדי למד להיות בשלן מעולה רק מהזכרון, כיד ימינה של סבתא אוה במטבח, והצליח רבות גם בתחום זה.
    אדי התמודד בצורה מעוררת הערכה בזקנה ובמחלות בעזרת ההומור שלו, ועקב כך היה חביבם של הרופאים במרפאות ובבתי החולים.
    אדי תנוח בשלום על משכבך. תחסר לנו מאד כראש המשפחה. נזכור אותך תמיד באהבה רבה.
    עפרה סייג – כלתך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן