אורה ליגום ליפשיץ ז"ל

המשפחה אבלה.
לא תתקיים הלוויה לבקשת המנוחה.
ביקורי ניחומים יתקיימו בבית המנוחה, רחוב האורן 11, עין כרם, ביום א' ה- 10.12.17, החל מהשעה 11.00.

האוניברסיטה העברית בירושלים והפקולטה לרפואה מכבדות את זכרה ומנחמות את המשפחה על פטירת יקירתם שתרמה את גופה למדע.

5 Comments

  1. נימה דיקר גפן

    אורה ליגום, קורס חג״ם, תלמידיי תיכון טרום מדינה בתל אביב. ילדה נחמדה, טובה, מתוקה. מתעניינת ביהדות ( מרשים, אז ועתה) ולא ברפואה (כפי שהעדיף אביה), הולכת בדרכה הצנועה, החכמה. *

    שיחות מכוננות ( עבורי) זכורות לי מאז, תהיות מה קרה לה מאז, תקווה לפגישה חוזרת שנגדעה עם מודעת האבל היום.

    שמחתי על השייבה הטובה, הדהדתי את הלא לוויה וגוף לרפואה, מצטערת שלא אוכל להגיע לעיין כרם ( פינת גן עדן, עדיין) באופן אישי.

    לבי אתכם בצער על מותה, בשמחה על חייה

    *יש לי, נדמה לי, צלומים שלה באותו טרום ( צבא, מדינה, מלחמות, חיים עתירים).

  2. לאה מזור

    אורה היתה אישיות משכמה ומעלה. חוקרת מקרא, פרפקציוניסטית וקפדנית, מורה בחסד עליון, מוציאה לאור, מסורה ונדיבה, חכמה ואוהבת חכמה, מלומדת בעלת ידע עצום בתחומה ובתחומים נוספים, בשלנית אגדית, אוהבת אדמה, נופים וטיולים (בעיקר במדבר). אמיצה. מקורית. גדולה מהחיים.
    יהי זכרה ברוך.

  3. ריקה בר-סלע

    הפרידה מאורה היא עבורי פרידה מתקופה.
    את אורה היכרתי כשהייתי ילדה והיא סטודנטית למקרא באוניברסיטה העברית. היא היתה שכנה שלנו. כולה שמחת חיים, אהבת חיים, אהבת התנ״ך. דירתה היתה היפה והחדשנית מכל הדירות שראיתי אי פעם. ממש מעצבת פנים. אהבתי אותה מאד, וכל הזכרונות היפים צפים ועולים.

  4. משה פלאם

    היום נזכרתי בה באוניברסיטה העברית, בשיעור בתוספתא על נושא "הכנעני מלך ערד", ורציתי לשאול אותה מה היו הפסוקים שבהם היתה הבנה לקויה? חבל על דאבדין ואני שומע אותה עונה: כך דרכו של עולם. היתה קשורה עם פרופ' אלכסנדר רופא, ולימדה בכר"ם על ספר בלעם. השבת הזכרנו אותה שוב, כשבתי שאלה משהו על המספר 50, ורעייתי ענתה: "מספר טיפולוגי". פגשתי אותה פעם ברחוב ושאלתי אותה מה המיוחד במספר 12 שבגללו יש את המילה האנגלית דוזן, ולבני ישראל היו 12 שבטים? היא הסתכלה עלי בתמהון ואחר כך הצביעה למעלה לשמים. הבטתי אל הירח עליו הצביעה והבנתי.

    מישהי כאן זוכרת את השיעור הזה ויכולה לענות? תחילת שופטים הקיני הולך למדבר יהודה שבתוך נגב-ערד. פרשת מסעי: הכנעני מלך ערד יושב בנגב. פ' חוקת: הכנעני מלך ערד הוא יושב הנגב הנלחם בנו "באתרים", מחרים את עריהם וקורא "למקום" חורמה. יהושע: מלך חרמה אחד, מלך ערד אחד. מה היתה ההתפתחות?

    אם אני מבין נכון זוהי תמונתה? או שעוד לא נישאה ללפשיץ?
    http://www.palmach.org.il/archive/galleries/galleryphoto/?itemId=54903

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן