אינג' יצחק (אדי) שטרייפלר שביט ז"ל

משפחת שביט אבלה.
ההלוויה תתקיים ביום ב' ה- 07.10.19, בשעה 15.00, בית עלמין נחלת יצחק, גבעתיים.
יושבים שבעה בבית בנו יוסי שביט, רחוב המשמר האזרחי 18, תל אביב.
המנוח היה בנו של יונה.

מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל מנחם את פרופ' יוסי שביט ומשפחתו על פטירת אביו.

הטכניון, מכון טכנולוגי לישראל, גדעון פרנק, יו"ר הוועד המנהל, סקוט לימסטר, יו"ר הקורטוריון ופרופ' אורי סיון, נשיא, אבלים על מות של יו"ר הוועד המנהל בשנים 1998 – 2003.

אוניברסיטת תל אביב, החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, הסגל והסטודנטים מנחמים את פרופ' יוסי שביט ומשפחתו על פטירת אביו.

2 Comments

  1. יורם

    המהנדס יצחק-אדוארד (אדי) שביט (שטרייפלר) היה בשנות ה-50 מנהל מחלקת הבינוי במשרד הביטחון. מפעלי פיתוח במשרד הביטחון, הטילו עליו את המשימות המורכבות של תיכנון מבנה הכור הגרעיני בנחל שורק, ההקמה וההתקנה של המיתקנים, המעבדות והמישרדים. ביצוע המיזם, מעבודות הכשרת קרקע הדיונות שהחלו בנובמבר 1958, ועד ההפעלה הראשונה של הכור וההגעה לקריטיקליות גרעינית ביוני 1960, נעשה בזמן שיא קצר של 18 חודשי עבודה מאומצת ומדוייקת. היה זה הישג מכובד לצוות המהנדסים, הטכנאים והפועלים שעסקו במלאכה, בניצוחו של המהנדס שביט. בחוברות ההיסטוריות של הכור הגרעיני בנחל שורק מוצגים שני תצלומים שבהם רואים את המהנדס שטרייפלר מארח ומציג את הקמת הכור בפני ראשי הממשלה ושר הבטחון דויד בן גוריון, ובפני שרת החוץ גולדה מאיר. התצלומים נעשו כנראה בתחילת 1960 ושמות הצלמים חסרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן