ארנון מרוז ז"ל

המשפחה אבלה. ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 13.11.11, בשעה 14.00, בבית העלמין במודיעין.
יושבים שבעה בבית המשפחה, רחוב חרמון 10, רעות.
המנוח היה מחנך, מוסיקאי ומנצח.

חברת אמי מתום מהנדסים יועצים בע"מ מנחמים את נדב מרוז על מות אביו.

13 Comments

  1. איריס ששון

    משהו גרם לי לבדוק דוקא היום, אחרי 20 שנה מאז שעזבתי את מקהלת אנקור, מה שלום ארנון.

    הוא היה איש מעניין, מנצח מוכשר וללא ספק השפיע רבות על החינוך שלי עד היום.

    משתתפת בצער המשפחה
    מנוחה נכונה

    איריס

  2. גבי שמעיה

    אני חבר בפורום בוגרי בויאר 1986 באתר פייסבוק, לפני כמה ימים שאל אחד הבוגרים, אורי רוזובסקי, אם מישהו יודע מה עלה בגורלו של ארנון, הוא גם בדק וכך גם גילה שבדיוק השבוע ארנון נפטר.
    יכול להיות שמדובר בצירוף מיקרים נדיר, אני לא בטוח במיוחד כשאני קורא ומגלה שעוד מישהו בדיוק עכשיו נזכר בו.
    בשם כול מחזור 1986 מבית הספר בויאר, חלקנו למדנו איתו כבר מכיתה ז', אנו מרכינים את ראשינו ומשתתפים בצערה של המשפחה על אובדנו של אדם יקר, מורה ומחנך ממדרגה ראשונה אשר ידע להעביר לנו את האהבה והרצון לדעת מהי מוסיקה קלאסית. תמיד נזכור את חדר המוסיקה בקומת גג, מקום המפלט והרוגע מהרעש האופייני לבית ספר תיכון.

  3. עַדית טחורש-ג'אנה

    המורה האגדי למוזיקה!!! כל שיעור אצלו היה חויה לא רגילה!
    בצירוף מקרים יוצא דופן, לפני 4 ימים בני בן ה-12 סיפר לי על המורה למוזיקה בחטיבה בה הוא לומד (לא בבויאר), ואמרתי לו שגם לי היה מורה נהדר.
    יהי זכרו ברוך!

  4. אורי רוזובסקי

    ארנון היה אחד הדמויות שעיצבו את אישיותי למרות המפגש הקצר ( שנה בכיתה ט), אני זוכר בבהירות וכמעט באופן מילולי את השיעורים איתו.

    איזה עוד מורה בעולם יחשוב שהיצירה לחשוף ילדים למוסיקה קלאסית היא מיסה פפה מרצ'לי? יכריח ילדים חסרי רקע מוסיקלי להיבחן על זיהוי מרווחים או לזכור פרטים תיאורטים מרובים ולהבין שמוסיקה היא לא מקצוע שבאים רק לכיף אלא ללמוד.

    הייתי ילד מוסיקאי, די מוכשר,אבל חפפן ששנא להתאמן וארנון, אחרי ששמע אותי מנגן היה הראשון שאמר לי ללא כחל ושרק שלו הוא היה מעיף אותי. כישרון בלי מאמץ לא שווה כלום. כמובן שצדק

    ארנון לא עשה הנחות לאף אחד, כולל לא למתים ( זכור לי סיפור שלו על חבר שנהרג במלחמת יום כיפור ואותו כינה גזען), למורים או תלמידים בבית ספר, לזמרים ובטח לא לתלמידות במקהלה שהעריצו/פחדו/שנאו אותו בו בעת.

    מקווה שמישהו ממשפחתו רואה את זה ומתנחם בידיעה שהייתה לו השפעה עמוקה על תלמידיו ( אני יודע שאני לא היחיד)

  5. צחי בן-עמי

    הצטערתי לשמוע על מותו של ארנון.
    ארנון הפליא לפתוח צוהר ל עולם המוזיקה הקלאסית ואל המוסיקה בכלל.
    כעסתי, כתלמידו, על כך שמנע ממני, כבן, לקבל את הציון 10 בשיעוריו (ציון ששמר למשתתפי המקהלה – כלומר לבנות).
    עם זאת, ועל אף שידע מוזיקלי כבר היה לי מהבית, אהבתי את שיעוריו – את האבחנה בין סולם פנטטוני ופוליפוני, האתגר בזיהוי יצירות בנוסח "תו השעה" תוך ציון פרטי היצירה והפרק ועד להרחבת האופקים דרך 'מוסיקת האי' של טורה טקמיצו והרמוניות תדרים בצלילים המתקבלים בעת נגינה על פסנתר.
    לא אהבתי את ארנון כאדם – פשוט ישנם אנשים שאינך מצליח להתחבר אליהם. עם זאת – ארנון היה מורה בחסד ושיעוריו מרתקים, מאתגרים ומהנים.
    יהי זכרו ברוך.

  6. אור רוזן

    לא פעם תהיתי מה קורה איתו: המורה הנפלא ביותר שהיה לי אי פעם.
    מורה שידע לדבר אלינו בגובה העיניים, אומר הכל בלי חשבון ובכל זאת ידע לדרבן אותנו ללמידה. אחד האנשים שהשפיעו ביותר על חיי.
    בויאר, בשבילי, זה קודם כל ארנון מרוז ז"ל. זוכרת אמירות שלו, זוכרת את "מוישל'ה קסאבובו" _ דמות בדיונית ששירתה כל דוגמא לבן אנוש כלשהו עלי אדמות. תמיד ידע לטפח את אוהבי המוסיקה שבינינו. לקרב עוד ועוד אל העולם המופלא הזה, אותו הכיר על בוריו.
    נפלא להזכר. וצר לי על מותו.
    תנחומי לכולם. האבדן שלו הוא האבדן של כולנו.
    יהי זכרו ברוך

  7. ענבר

    אתמול (29.12) הייתי במפגש מחזור 1984 בבויאר.
    שם נודע לי על מותו של ארנון.
    ארנון היה מורה יקר ונערץ. דמות מעצבת עבורי.
    פתח בפני את עולם המוסיקה הקלאסית ושירת המקהלה.
    תנחומי
    יהי זכרו ברוך

  8. זהבה

    ארנון היה אחד המורים המבהילים ביותר שהיו לי, אך שיעורי המוזיקה שלו היו בלתי נשכחים, ולא רק בגלל הקשיחות. אין ספק, שהוא זה שפתח את עולמה המופלא של המוסיקה הקלסית בפני. אפילו לא ידעתי את שמו המלא, כתלמידה, הוא היה פשוט ארנון, למרות מורכבותו. מצער לקרוא על מותו. תנחומי לאוהביו.

  9. Katrine Winer

    Apologies for the English – I was in Boyer school from 1981 to 1983 and was wonderfully impressed by Arnon who took music and teaching it seriously. For the first time I felt validated for my love of classical music, and that all the years before with all the wonderful compliments and encouraging notes I got regarding my musical ear and abilities were all just to prepare me to meet this great stern music professor. I respected him so much!! Thank you Arnon for not giving us brakes and mostlty for sharing Thomas Albinyoni with us -I never stopped listening to the details since Arnon, even though its not always the faded heart beats that I am listening to anymore…thank you for assuring me that I was all that!! – I needed it at the time! May you rest in peace!!
    Katrine (Buzaglo) Winer

  10. שרון

    אני בוגרת בויאר ותלמידה של ארנון. חיפשתי את שמו ולצערי גיליתי שנפטר לפני מספר שנים. מחברת מוסיקה היא היחידה ששמרתי מלימודי התיכון ואני עדיין מציצה בה מפעם לפעם, למרות שקל יותר לחפש באינטרנט… רק מתוך נוסטלגיה. מעבר לחינוך המוסיקלי שהקנה לנו, ארנון עסק במסגרת השיעורים גם בהוראת שואה, ספרות, פוליטיקה ועוד. כבר בשנות השמונים היה קשה למצא מורים כל כך כריזמטיים ורחבי אופקים שהחינוך בנפשם. לצערי כיום כמעט אין בנמצא דמויות מחנכות כאלה. קשה לי להאמין שהמשפחה תקרא מילים אלה, אבל אני בטוחה שהם יודעים את תרומתו לחינוך דורות של תלמידים ושל אוהבי מוסיקה. יהי זכרו ברוך.

  11. גיל

    רציתי להגיד לך תודה.
    היית המורה המשמעותי בחיי.
    קרה הרבה שם בכיתה הקטנה הזאת בגג.
    למדנו להקשיב ולהרגיש. למדנו לדבר וגם לשתוק. אהבנו את המוזיקה וחיכינו לשיחות. למדנו לחשוב ולא פחדנו להגיד.

    יהי זכרך ברוך,
    גיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן