דן פלד ז"ל (1943 – 1973)

דני פלד זל

דן פלד ז"ל (1943- 1973)

דני נולד בגבעתיים, ביום 5.10.1943, בן בכור להוריו. בהיותו תלמיד בביה"ס היסודי, הצטרף לתנועת השומר הצעיר בה לקח חלק פעיל כחניך וכמדריך במשך שנים רבות. בתנועת הנוער רכש דני את הערכים בהם דבק ולמענם לחם במשך כל חייו.

דני למד בביה"ס התיכון ע"ש קלעי במגמה מתמטית פיזיקלית. שניים היו תחביביו. דני אהב לטייל. במו רגליו הגיע לכל פינה לארץ-ישראל. הוא הירבה לעסוק בלימודי ידיעת הארץ. באהבתו זו, התבטאה גם אהבת הארץ שלו. תחביבו השני היה הציור, הוא צייר דוממים וקריקטורות ולמד את תולדות הציור.

את שירותו הצבאי עשה דני בנח"ל בשנים 1961- 1964. הוא סיים קורס מכי"ם וקורס קצינים ושרת כמ"מ וסמ"פ והיה אהוב על חניכיו.

בשנים 1964 עד 1966, למד דני בטכניון בפקולטה לפיסיקה. אח"כ עשה הפסקת לימודים והצטרף כחבר לקיבוץ בית-השיטה. בקיבוץ התחתן עם חנה ושם נולד בנו רני. בבית השיטה עסק דני בהוראה, עבד במכוורת ובמדגה והיה המקשר וה"אבא" של המתנדבים הזרים. עד מהרה השתלב דני בחיי המשק ותפס מיקום בולט ביותר בחייו התרבותיים והחברתיים.

דני המשיך בלימודי הפיסיקה באוניברסיטת ת"א. בזמנו הפנוי למד והעמיק תולדות תקופת הקוממיות ומלחמת העצמאות.

בשנת 1970 התחיל דני לעבוד ברפא"ל. הוא עסק במחקר בשטח הלייזרים. תוך כדי עבודתו ברפא"ל המשיך בלימודיו לקראת התואר השני בטכניון והחל במחקר בנושא "מערכת למדידת מעוותים דינמיים באמצעות תמונה עקיפה של סריג".

ביום הולדתו השלושים פרצה מלחמת יום הכיפורים. דני הצטרף לסיירת צנחנים. בשחר ה-16.10.1973, השתתפה היחידה בקרב אכזרי על פריצת ראש הגשר לעבר תעלת-סואץ. בקרב זה מצא דני את מותו.

יהי זכרו ברוך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן