ד"ר יוסף יוסי מנקס ז"ל

המשפחה אבלה.
ההלוויה תתקיים ביום ו' ה- 02.10.20, בשעה 10.30, בית עלמין סגולה פתח תקווה.
יושבים שבעה בבית המנוח, רחוב קק"ל 25, פתח תקווה.
המנוח היה רופא.

שירותי בריאות כללית מחוז דן – פתח תקווה, ההנהלה, ועד הרופאים, ועד העובדים והעובדים אבלים ומנחמים את המשפחה על מות יקירם, עובד הכללית.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, המנהל הכללי, העובדים במשרד מבקר המדינה והגמלאים מנחמים את רוני מנקס צורף ומשפחתה על פטירת אביה.

4 Comments

  1. פרופ' אברהם ברוכין

    בשנות השישים למאה שחלפה , גל גדול של סטודנטים לרפואה ישראלים ,הציף את האוניברסיטאות באיטליה, ביניהם, הגיעו לעיר סיינה שבטוסקנה שני צעירים , לימים : פרופ' שאול סוקניק ז"ל ופרופ' אברהם ברוכין ,אנוכי .הגענו ,ללא ידיעת השפה ועוד פחות על העיר והאוניברסיטה ,במיקרה פגשנו סטודנט חייכני ומסביר פנים בשם יוסי מנקס . יוסי ,מייד הציע את עזרתו ,הוא היה "וותיק" הגיע חודשיים קודם במטרה לשפר את השפה ,הוא סידר לנו מגורים אצל בעלת הבית שלו ודאג לנו בסידורי ההרשמה לאוניברסיטה ,מנהל האוכלוסין ,בנק , ספרי לימוד וכו' .אי אפשר היה שלא להתיידד עם אדם כזה סימפטי חייכן ואוהב את הזולת "מענטש". ממנו למדנו לחקות את מעשיו ולעזור לדורות הסטודנטים הבאים .
    ב- ליל, 4 לנובמבר 1966 ,בעיר פירנצה הסמוכה , נהר הארנו עלה על גדותיו והציף את מרכז העיר .בשיטפון נהרגו 101 איש ו-5000 משפחות נותרו חסרות גג . ההרס היה עצום , מיבנים עתיקים ספריות ואוצרות אמנות ייחודיות , שקעו בגל הבוץ שכיסה את המרכז ההיסטורי .לשמע הידיעה הציע יוסי :" מדוע לא ניסע לעזור ? חלקנו שרת בחיל רפואה ואחרים יכולים לעזור ,בדרכים אחרות "יומיים אחרי השיטפון כשנפתחו הדרכים היינו שם יחד עם אלפי סטודנטים ומתנדבים מכל העולם . העזרה התבטאה בעיקר בפינוי טונות של בוץ ובשליית אוצרות אומנות וכתבי יד עתיקים ייחודיים . ממשלת איטליה הכירה וזיכתה את הקהל המתנדבים בתואר המכובד ויוקרתי :"מלאכי הבוץ"
    angelli del fango ,לפני מספר שנים הגיע יוסי לפירנצה בחברת רופאים ישאלים שהוזמנו על ידי ,לכנס לייזרים בינלאומי שהייתי ממארגניו , בפתיחה, הצגתי את יוסי
    כ"מלאך בוץ" ,הקהל עמד על רגליו ,מחא כף והריע .ידידותנו נמשכה ללא הפסק עשרות שנים .ביום רביעי האחרון , באסותא ,נפגשתי עם רופא נשים שאף הוא השתתף בכנס האמור בפירנצה ולמד בסיינה ,העלנו זכרונות מהכנס וכמובן את יוסי, אז ,לא ידענו כי שעות ספורות לאחר מכן יתקשר אלי ותו הידיד וימסור לי את הבשורה המרה . ממטופלות משותפות ומשפחותיהם שפגשתי במשך השנים ( מהדרום והמרכז ),והיו לא מעט, תמיד שמעתי דברי הלל ושבח ,על הרופא המסור ,המנומס והסימפטי כפי שתמיד היה יוסי וכך נחרט בזכרון אלפים. יהי זכרו ומורשתו ברוכים .מרכין ראש ומשתתף בצער המשפחה ,שלא תדעו עוד דאבה .

  2. טליה

    דר מנקס-יוסי נפגשנו תמיד בכנסים של הכיתה של שני מהתיכון שנינו בני זוג של ,להם הייה את ההוי שלהם
    אנחנו ישבנו לתוך שיחות -תמיד מסביר תמיד עם חיוך
    אדם אוהב הזולת אהב את משפחתו את נכדיו היה ככ גאה בהם
    אהב מוזיקה וטיולים בכל מפגש תמיד חיפשתי את מנקס לקבל את החיבוק האבהי המרגיע
    אמשיך לחפש אותך מנקס גם אם אתה בשמיים

  3. אסתר גולדברג

    שני יקירה! שמעתי בהלם ובתדהמה על מותו של יוסי יקירך . הכרתי אותו כרופא שלי לפני כ35 שנה. גיליתי רופא מדהים , מעבר למקצועיות שלו כרופא, הוא השרה תמיד רוגע על הפציינטיות שלו ,גם כשהיו בעיות בדרך. תמיד היה עם חיוך רחב , מסביר ומאיר פנים וכרופא הצליח בדרך זו לתרום לתחושה מרגיעה . בזכות ״המנטשיות״ שלו שמעולם לא שכחתי , הכרתי אותך באקראי ,יום אחד בעבודתי. אני זוכרת שישבת במשרדי ואמרת לי:במה זכיתי נפלת עלי משמים״ !עניתי לך ,כי אני רוצה להחזיר לך ,ולו מעט, באותו מטבע של היחס הטוב ,אשר זכיתי לקבל מבעלך היקר . אין לי מילים לנחם אותך בשעה קשה זו ,כשההלם כל כך קשה לעיכול , כל שאוכל לומר לך שתתנחמי בזכרונות הטובים מבעלך ותרווי רב נחת מילדייך ונכדייך . תהיו בריאים !קבלי חיבוק חם ממני! תהא נשמתו צרורה בצרור החיים ! אסתר גולדברג – אוניברסיטת בר אילן

  4. ד"ר דורית זוהב ארליך

    יוסי מנקס ז"ל ,איש חביב אמיתי אוהב אדם וטוב לב .
    רופא נשים מעולה עם יחסי אנוש יוצאים מגדר הרגיל .
    אכפתי ותמיד נכון לקבל אישה במצוקתה בכל עת ,בכל שעה .
    מיוסי האהוב למדתי שיעור לחיים כזה, שיוסיף ללוות אותי בהמשך הקריירה :
    המטופלת שבחדר הטיפול היא החשובה והיא המרכז ובה מתרכזים וככל שצריך .
    הממתינה בחוץ היא בחוץ .
    בבוא תורה תהפוך היא למרכז .
    התפישה הזו כל כך מדוייקת ואיפשרה נוכחות ותשומת לב מלאה למטופל/ת .
    היא כל כך "יוסי " . אימצתי את תפישתו .
    יוסי יקר ,
    היית לי לידיד ,יועץ אמת ועמית .
    תחסר לי מאד ,איש אהוב .
    תרמת רבות . יצרת שינוי . נגעת בהרבה מאד אנשים סביבך .
    הותרת חותם משמעותי אחריך .
    משפחתך יכולה להתגאות בך מאד ❤
    נתגעגע …..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן