ד"ר סמי שניידרמן ז"ל

טקס הקבורה התקיים בחוג המשפחה, ביקורי ניחומים בבית המשפחה בכל ימות השבוע פרט ליום ד' בין השעות 19:00 – 10:00

עדנה וצבי לרמן מנחמים את המשפחה.

משפחות גלעד, שטרנברג, וויס מנחמות את המשפחה.

29 Comments

    • ג'ים שלום

      את סמי היכרתי תוך כדי ביקורים אצל ג'ודי ויהודיה ומהסיפורים שלהם עליו.
      כרופא בעצמי הבנתי את משמעות האבחנה כשנודע לי עליה. הערכתי את האומץ שלו להילחם בצורה חזיתית נגד המחלה. את נחישותו האמיתית לא עיכלתי עד אשר סיים את לימודי הרפואי ואף התמחות תוך כדי מאבק גם מול המחלה. חווה והמשפחה תמיד עמדו ליצידו ותמכו בו.
      בשונה מרופאים רבים אחרים אשר עובדים במקומות יוקרתיים, סמי לא התייחס לסביבתו באופן יהיר אלא בגובה העיניים.
      משתתף בצער המשפחה.
      ג'ים

  1. יאיר

    למשפחת שניידרמן
    רציתי להגיד תודה לסמי על כל מה שהוא תרם לי אני מרגיש שהוא הציל את החיים שלי ובזכותו אני איפה שאני היום הוא היה בן אדם מדהים ובאמת היה אכפת לו ממני ומהמשפחה שלי.
    שלא תדעו עד צער
    יאיר

  2. מ

    I want to express my sadness at Dr. Schneiderman's sudden passing. We met Dr. S almost 5 years ago, when we were at our wits end about how to deal with our very angry, very ADHD 12 year old son. Although he had no time to work with us, I convinced Dr. S. to meet our son and from there he refused to give up. He didn't treat our son, he adopted him, built him up, believed in him and turned him into a mensch. Dr. S taught us to believe in our son by letting him fail and then picking up his own pieces. He was tough on us, but we always knew who he had in his best interests and we saw it in the results. Working with our son is an unfinished project, and we hope that we will find another wonderful doctor. But we will never forget the wisdom and heart that Dr. S showed us in every interaction we had with him. May his memory be blessed.

  3. ירון

    סמי היה המלאך שלי …
    הליכתו מהעולם הזה פערה בי ריק גדול עצום ורב …
    זמן קצר לאחר שנפגשתי איתו לראשונה, הפך הקשר לקשר המכונן בחיי עד היום.
    הוא היה מטפל מהסוג המשובח והנדיר ביותר שיש.
    הוא היה חכם, אוהב, קשוב, אסרטיבי, מנהיג ומוביל לזוכים בזמנו.
    הייתה לי זכות גדולה להכיר את סמי, לשתף אותו באירועים ובדילמות שבחיי, והוא תמיד תמיד תמיד היה שם בשבילי, בארץ ומחו"ל, בלילה וביום, בבריאות ובחולי, עם חיבוק אהבה הבנה חוכמה בינה ודעת.
    אנצור את משנתו ואעשה כל שאוכל להגשימה וליישמה עבורי בחיי כפי שסמי היה רוצה בשבילי וכפי שסמי היה מאחל לי.
    סמי יקר – אזכור אותך תמיד, אוהב אותך תמיד
    אספר עלייך לילדי העתיד
    יהי זכרך ברוך,
    ירון

  4. י.א.נ

    סמי היה כמו אבא שלי, פשוט אבי השני….
    הייתי אמורה להיפגש איתו היום…… כבכל יום ראשון, הלכתי לקליניקה ופתאום ראיתי את המודעה, ישבתי שם במשך חצי שעה קוראת את המודעה הלוך ושוב, קיבלתי שוק, הלם, בחיים לא קיבלתי בצורה כזו בשורה לא טובה על האדם שהכי יקר לך, לא האמנתי, צלצלתי בפעמון הקליניקה אולי סמי יפתח אך היה חשוך ללא מענה, שוב פעם קראתי את המודעה, התקשרתי לפאלפון שלו כמה וכמה פעמים אולי הוא יענה לי, רק שמעתי את ההודעה הקולית להשאיר שם וטלפון והוא יחזור בהקדם…..אך כנראה הוא לא יחזור….
    אני לא מאמינה, קשה לי, קשה לי מאוד, סמי בשבילי היה אויר לנשימה, תמיד הקשיב לי, היה סבלני אליי, אכפתי, רגיש, דואג לי, חכם, מבין לנפש האדם, עוזר, אדם משכמו ומעלה, שיקם אותי, תמך בי, הציל אותי, תמיד נתן לי הרגשה טובה.
    צר לי עליך סמי מאוד מאוד מאוד, אני מרגישה חסך, לא הספקתי להיפרד ממך לשלום, לא סגרתי איתך מעגל, הוא עדיין פתוח, מי יודע עד מתי????
    אזכור אל כל הדברים שלימדת אותי, אעבוד עליהם עכשיו יותר ברצינות, בחוזקה ואמונה, נתת לי המון המון כח ואני אשתמש בו לזכותך!!!!
    אשמח מאוד שתתפלל עלי שם למעלה ואני אשתדל לעשות למענך ולהתפלל עליך כאן, מלמטה.
    מעריכה אותך מאוד
    ואזכור אותך תמיד!!!!
    ת.נ.צ.ב.ה

    משפחת שניידרמן היקרה,
    שותפה בצערכם וכואבת מאוד את כאבכם, שלא תראו עוד דאבה וצער, רק בריאות ושמחה מכל יוצאי חלציכם.

  5. אבי-איוו

    סמי!
    המומים וכואבים עם המון דמעות בלכתך חבר יקר!
    היית חבר בלב ובנפש עם החיבוק האבהי שתמיד היית מחבק אותי.
    תחסר לי מאוד לעולם לא אשכח אותך, מצטער שלא הספקתי להפרד ממך…
    זכות גדולה לי הייתה להכירך, אוהב אותך לעד!!!!
    חווה והילדים היקרים:
    אתכם באבלכם הכבד שלא תדעו יותר צער.
    אבי וליאת
    (איוו)

  6. אורי סטריזובר

    אני בשוק.
    סמי היית איש יקר ונדיב. לעולם תזכר לך תמיכתך במתא"ן ועזרתך כחבר הנהלה וכידיד. עצותיך הנבונות כמו גם היותך שותף אמיתי כנציגה של משפחת שניידרמן וכאיש מקצוע ואדם נדיר ילוו אותי תמיד.
    סמי, היית לי מורה דרך . פגישותינו היו לי חשובות ומועילות. תמיכתך הייתה לי חשובה מאין כמותה.
    תודה לך סמי.

  7. יעל קרמסקי

    דר' סמי שניידרמן היה מי שתמך בנוער עם כישורים ייחודים בתחומי האומנויות,
    נוער ללא אמצעים כלכליים, שבא מן הפריפריות, באמצעות מלגות השתתפות במסגרת מתא"ן.
    בזכות מלגות אלו, הנוער זכה לפתח את כישוריו, ולהגיע להישגים אמנותיים מרשימים.
    בצער רב אנחנו מרכינים ראש, ומודים מכל לבנו על גדולת הנפש שזכינו להתברך בה.

  8. ג'ודי ויהודה

    חוה, אמיר, טל ותמר היקרים

    קשה לתפוש.
    סמי איננו.
    לפני כמה ימים התקשר אלי כאילו סתם כך, בצהרים. אמר ששוב היה אירוע לחץ דם ושוב יצא מזה, פטפטנו קצת ודיברנו על להיפגש. הבנתי שהמצב גרוע ואין ממש תשובות רפואיות וזה מציק לו אבל בטיפשותי לא הערכתי שזו היתה בעצם שיחה של "רוצה לשמוע אותך, אולי לא אשמע אותך שוב".
    כי הרי סמי, כדרכו, מתגבר על כל המכשולים והמהמורות ולמרות כל הקשיים ממשיך הלאה, קם והולך לעבודה וממשיך לטפל באחרים גם כשהוא על הפנים. במשך השנים הקשות התרגלנו לראות התאוששות אחר התאוששות כדבר כמעט מובן מאליו ולא עלה על הדעת שהמחלה האלימה הזו שעליה קרא תיגר כל כך הרבה זמן באמת תכריע אותו. אולי, אם לא הטיפול הזה, טיפול אחר יצליח. ואולי יימצא דבר חדש שיוכל לעזור.. תמיד ידענו שיחזור ויתאושש וישוב לתפקד. היינו בטוחים שגם עכשיו ישתפר המצב.
    אחרי יומיים –ביום ה' בערב – ניצלתי תירוץ של ספר שהבטחנו להביא לו וקפצתי לראות אותו במרפאה. מצאתי סמי חיוור, חלוש וכואב – אנטי תיזה גמורה למי שהכרתי יותר מארבעים שנה כאדם חיוני ותוסס, עירני, חם, מחבק ואוהב, שיודע לחיות ותמיד מתעניין באחרים. סמי וחוה עוד יצאו באותו ערב עם אורחים מחו"ל ואני שבתי הביתה עם הרגשה גרועה שתכיפות האירועים ומראהו של סמי נטעו בי. זו היתה הפעם האחרונה שנפגשנו – כאשר באתי לבית החולים יומיים לפני הסוף כבר היה מאוחר מדי.
    לפני המון שנים, במסגרת האוניברסיטה התנדבנו יחד לשירות בכפר רופין. אחר כך נולד אמיר. אמיר שמואל משה וולף היה הנכד הראשון של הורי, בני ולאה, הרבה לפני שאנו סיפקנו את הסחורה. כולנו היינו צעירים ושואפי חיים. עבורנו סמי נשאר כזה, עד הסוף. למדתם עברית, השתלבתם כאן, רכשתם המון חברים. למדנו להכיר אתכם ואת הילדים לאורך השנים ושמחנו להיות בחברתכם. סמי התעקש להיות רופא ואף הצליח – והרי זה כל כך התאים לו. אהב אנשים, אהב לגעת, לחבק, לעזור. והיה מלא צימאון לדעת.
    לפני כשלושים שנה נפלה המכה הראשונה. קודם התקפת לב ואחריה ניתוח מסיבי ומסובך שבמהלכו כמעט – אבל רק כמעט, הלכת מאיתנו כבר אז. חייו של כל אדם היו משתנים דרסטית אחרי אירועים כאלה, אבל סמי נלחם במחלה והמשיך הלאה כאילו אינו חולה. והיו גם תקופות טובות. גידלתם יחדיו משפחה לתפארת, ילדים יפים ומוצלחים אחד אחד. בניתם בהצלחה חיים מקצועיים לשניכם ונהניתם מהצדדים היפים של החיים במלוא מובן המילה. מסמי למדנו מוסיקה, ויין, ומחוה אמנות ודברים יפים.
    החיוניות והעניין ושמחת החיים (הדרום אמריקאית, הצבעונית, זו השונה כל כך מהפולניות שלנו – למרות שסמי בא ממשפחה אקסטרא פולנית) לא הסגירו את מה שהתרחש מאחורי הקלעים: טיפולים חוזרים ונשנים, שהולכים ועולים בחריפותם ובמחיר שגבו, ואשר עד לאחרונה ממש כמעט ולא נראו על סמי. רוב הזמן הוא נראה בריא ושמח גם כאשר כאב וסבל. לא הוסיף גם מצבה של אבואליטה קלרה. רק בתקופה האחרונה הלבין לפתע שערו ועייף קצת מהמאבק, בייחוד כאשר לא נראה שהעניינים עומדים להשתפר.
    דוקא על איש כזה נפלה הפיאוכרומוציטומה בגירסה הכי אכזרית. יש המון אי-צדק בעולם, ומתסכל שאין אל מי לבוא בטענות. הערכנו מאד את פנייתו של סמי לבודהיזם ואת התמדתו בכך. אנו יודעים שזה עזר בהתמודדות.
    סמי וחוה. בשבילנו קשה לדמיין רק סמי, או רק חוה. תמיד יחד. איך אפשר לתאר את סמי ללא התמיכה והאהבה של חוה, הטיפול והליווי המסור כל השנים הקשות האלה. איך אפשר לתאר את חוה ללא ה-MI AMOR של סמי. אנו יכולים לחוש רק מעט מעומק האובדן שאת נושאת עכשיו, חוה. ואת נושאת אותו בחן ובגאון, עם הרבה GRACE. כמו תמיד.
    אוהבים מאד את שניכם, סמי וחוה. סמי, מאד תחסר לנו. וצר לנו, צר לנו מאד.

    ג'ודי ויהודה

    • רחל ואיתמר גרינולד

      חוה היקרה,
      שמענו בעצב מצביקה ועדנה על פטירתו של סמי.
      לפני שנים הוא טיפל בבתנו בהבנה, במקצועיות, במסירות אישית, ובאמפתיה.
      לפני חדשים אחדים דברתי אתו בטלפון בקשר לטיפול בבת משפחה אחרת שלנו.
      המוכנות לעזור, הידע המקצועי שלו ואהבתו לזולת היו יוצאי דופן.
      במהלך השנים היינו מודעים למחלתו ועל הרגעים הקשים, אך יחד עם זאת לא נוכל לשכוח את הימים האחרים שבהם סמי היה מלא שמחת חיים שהקרינה בחום על הסביבה.
      אנו מבקשים להיות אתך ועם משפחתך בצער על הליכתו מאתנו של אדם מיוחד במינו.
      רחל ואיתמר

    • י.א.נ

      שלום יהודה, האם ידוע לך אם אפשר להגיע לקברו של סמי או שזה פרטי משפחתי? מאוד רוצה להגיע לשם, יקל מעליי! אשמח לקבל תגובתך.

  9. ורד גיל

    אוי אוי זה כואב כל כך.שורף לי מבפנים.מאתמול שנודע לי שאינך אני לא יכולה לינשום.אין בי את האומץ והיכולת לספר כמה מרכזי היית לי או לנחם אחרים.אני שקועה עמוק באובדן העצום שלי.ראיתי מה כתבו אחרים וכמה מוזר שהם אומרים בדיוק את כאבי.כמה מוזר שהלכת.הרי אמרת לי שוב ושוב שאתה לא מתכוון לעזוב בקרוב.מה עושים עכשיו?

  10. צבי

    הגענו אל ד"ר שניידרמן לפני 15 שנה, עם בן עם דיאגנוזה של ADHD שסירב לשתף פעולה ושעמד בפני נטישת בית ספר. לאחר שכל המומחים נכשלו, סמי, עם סבלנות אין קץ, בנה מערכת יחסים מדהימה, והצליח לטעת בבן את האמונה שהוא מסוגל להתמודד עם הקשיים, שאין לו ממה להתבייש. היום, כאשר הבן שלנו מסיים דוקטורט בהצטיינות וחובק את נכד הראשון שלנו, אנו יודעים כמה אנחנו חבים לסמי. מעטים האנשים שלאחר לכתם ניתן לומר שהשפיעו באמת על מהלך חייהם של אחרים.
    אנו משתתפים בצער המשפחה ומודים לכם על הדרך שיקירכם האיר לאנשים שהסתובבו באפלה.

    צבי

  11. אורנה גרלינג

    סמי היה איש נדיר, במקום שאחרים דיברו הוא עשה. הלכה למעשה מתא"ן התקיימה בשנתה האחרונה בזכותו, בזכות אהבתו האמתית לאמנות ואמנותו הכנה ביכולתם של בני הנוער.
    סמי היה כתף תומכת, אוזן קשבת ובאר בלתי נדלית של עצות וחכמה בשעת משבר.
    אדם נדיר שידע לחיות כל רגע כאילו הוא הראשון והאחרון.
    תחסר לי מאוד.

  12. דני- קופ"ח כללית מבשרת

    לפי התרופות שקיבלת בשבועות האחרונים הבנתי שהמצב לא טוב, אך בכל זאת חשבתי שנוכל להפגש ולצחוק ביחד עוד כמה פעמים. תמיד השתדלתי לעזור לך והיית מטופל נחמד ואהוב, אך כנראה מיהרת ללכת לעולם שכולו טוב. תשמור לי מקום טוב עם צל, ותנסה להשיג לי ויסקי סינגל מאלט, כי כשאני אגיע לשם- אני בטוח אזדקק לו. היה כיף להכיר אותך. היית אחלה בן אדם. אדיוס אמיגו

  13. שלומית

    אני כבר כמה ימים מנסה להשיג את סמי היקר. סמי שתמיד זמין עבורי. אני בהלם לגלות שהוא נפטר. אני חייבת לסמי המון. מסתבר שפגשתי אותו ממש לפני מותו. סמי האדם הראשון שהאמין בי בכל ליבו ונתן לי כוח ללכת בדרכי שלי. חסר, מאוד.

  14. beny milchgrub

    Eva e hijos: apenas esta semana fue que me enteré de la terrible perdida que tuvieron con la ida de Samy. No se como manifestarles el dolor que me causa pues aunque no nos mantuvimos en contacto, su presencia siempre existió y se sintió. Que sea su recuerdo bendito

  15. מירית

    סמי איש יקר ומטפל שלי מופלא. אתה כל כך כל כך חסר לי. אמרו לי שאני עוברת שלבים של אבל על איש שהיה משמעותי עבורי ושהזמן יעזור לי לאט לאט אבל זה לא עובר והחסר רק מתגבר. את זה שהיית מאוד משמעותי עבורי ושינית את מפת חיי כמו שאפילו לא יכולתי לדמיין אותם את זה ידעתי לבד לא הייתי צריכה שיגידו לי אבל שזה יהיה כל כך קשה ושזה ירגיש כמו הורה שאיבדתי, הורה חכם מאוד ומקצועי ואמפטי ואיכפתי מהלב ותומך ומכוון וחסר כל כך כשהוא ילך, את זה לא יכולתי להכיל ואני עדיין מתקשה. היכולות המדהימות שלך של איכפתיות אין סופית מהלב בשילוב הארות חכמות ומקצועיות הנאמרות בחן המכוונות לתיקון ולצמיחה הן סגולה שלא רואים. אתה מטפל נדיר אחד ויחיד מסוגו ואתה חסר לי מאוד מאוד מאוד. בהערכה רבה והמון געגוע ממני מירית 

    • י.א.נ

      מירית יקרה!
      אני מזדהה עם כל מה שכתבת, גם לי מאוד מאוד קשה…
      גם אני עדיין לא יצאתי מהטראומה הזו…
      גם אני לא מצליחה להשתחרר מהכאב הגדול הזה…
      לעולם לא יהיה מטפל כמו סמי היקר, האיכפתי האוהב והדואג. הוא מילא את כל החלל החסר שהיה לי!
      הלוואי ויכלתי לנחם אותך, תהיי חזקה!
      הוא ישמור עלינו מלמעלה!
      גם אני מתגעגעת אליו מאוד, אילו יכלתי לראות אותו עוד פעם

  16. י.א.נ

    אז שנה עברה מאז שסמי נפטר, ודפיקות הלב שהיו אז כשנודעה הבשורה עדיין דופקות לי בלב, זו השנה הכי קשה שעברה עליי מזה 30 שנה שאני חיה, חשבתי עליו יום יום במשך השנה… הרגשתי בחסרונו ועדיין מרגישה, הספקתי להתאשפז בעקבות מותו של סמי שהיה לי מאוד קשה ועדיין מאוד קשה, מנסה לעשות דברים לעילוי נשמתו חושבת עליו מה היה ממליץ לי לעשות, בטוחה שהוא נמצא במקום טוב למעלה, לעולם לא אשכח את טוב ליבו את עזרתו את השמחה שהיתה לו, תמיד היה משפר אותי במצב הרוח, אדם משכמו ומעלה, חבל שלא זכיתי להיפרד ממנו, זה עדיין מאוד מפריע לי, זה עדין מאוד כואב לי. יהי זכרו ברוך. ת.נ.צ.ב.ה

  17. מרסלו

    תמיד, כשאחד מחברי מבקש עזרה בנושא התייעצות לגבי מתבגרים, אני מפנה אותם לד"ר סמי שניידרמן המקצועי והיקר, שהכרתי אותו לפני שנים רבות.
    אתמול, כשניסיתי להשיג את הפרטים של סמי דרך האינטרנט, נודע לי שהוא נפטר.
    איש מקצועי, חם, חכם, טיפל ולימד אנשים רבים.
    נזכור אותו ונמשיך את דרכו בעזרה לזולת.
    ת.נ.צ.ב.ה

  18. מירית

    סמי יקר ואהוב. אתה מאוד חסר.
    משפטים חכמים ואמירות מכוונות שהיית נוהג לומר לי הפכו אצלי ואפילו אצל משפחתי לשימוש בשיגרה. חוכמתך פועמת בקרבנו. שימך עולה הרבה ואישיותך הנדירה והמופלאה בליבי כל הזמן. מתגעגעת מאוד ממני מירית

  19. י.א.נ

    3 שנים לפטירתך סמי…..
    עדיין קשה, עדיין קשה מותך סמי!
    עדיין נותר חלל בליבי שלא זכיתי להיפרד ממך…
    עדיין נותר החור שנוצר עקב חסרונך, לא… הוא עדיין לא נסתם!
    עדיין חושבת עליך מה היית ממליץ לי לעשות….
    הדלקתי נר לעילוי נשמתך, אלו הדברים היחידים שאני יכולה לעשות בעבורך כאן למטה!
    זוכרת אותך ולא שוכחת.. איך אפשר לשכוח אדם משמעותי בחיי כמוך???
    אשמח גם לשמוע ולהתעדכן אם עושים משהו ביום פטירתו ובכלל…
    זה מאור חשוב לי ויכול לעזור לי לסגור מעגל!

  20. מירית

    סמי יקר מתגעגעים וזוכרים אותך כל שנה כל השנה כל יום כל דקה ותמיד. זכיתי להכיר אותך אדם נדיר שכמוך וזכיתי ללמוד מעצותיך המועילות ומדרכך השלווה תודה על חוכמתך על בינתך האנושית ועל שעזרת לי להחכים לחיים אתה ממשיך להוביל אותי גם היום בהערכה רבה ממני מירית הקיני

  21. י.א.נ

    4 שנים, כן 4 שנים למותך….
    ככל שהזמן עובר הוא אמור לרפא את הכאב, אך עדיין הכאב נותר, החלל נשאר….
    תמיד נזכור אותך!!!
    אם מישהו יודע על אזכרה של סמי נשמח אם תעדכנו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן