יונתן פלד ז"ל

אבלים: המשפחה וקיבוץ מעברות.
ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 27.10.19, בשעה 15.30, בית עלמין קיבוץ מעברות.​

2 Comments

  1. יובל ארבל

    דמעות חונקות את גרוני . יונתן פלד איננו עוד. האיש שהקדיש את חייו למאבק לחברה צודקת לשלום ולדיאלוג בין-תרבותי. הנער שברח מהונגריה תחת הכיבוש הנאצי לקיבוץ מעברות נהיה מחנך, חקלאי, יזם, מורה דרך ואיש מופת. יונתן היה ממקימי מוקד, של"י, תנועת הנוער ס'דקה רעות – תנועת נוער ערבית יהודית ועוד . אני הכרתי את יונתן כ"סבא" של תנועת רעות בשנת 85 בסמינר הראשון שלי בתנועה. אלפי חניכים יהודים וערבים וסטודנטים מכל העולם זכו בזכות יונתן להכרות וקרבה מעמיקה יותר עם בני הלאום האחר – הזר או האויב. למדו להקשיב לו להעריך את תרבותו ואמונתו, ולמדו גם להכיר את עצמם במראה המשתקפת אליהם במשוב והשיקוף של תפיסת האחר.
    ב2002 התגייסתי ליוזמתו להקמת מרכז סמינרים לשיח בין תרבותי לדאלוג של שלום – כפר רעות ס'דקה. בהנחייתו ובמרצו הצלחנו להפגיש מאות סטודנטים וסטודנטיות, בני ובנות נוער, מדריכי.ות נוער ופוליטיקאים צעירים מישראל, פלשתין ומכל העולם. חלקם התפתחו להיות מנהיגים בעשייה הציבורית, החינוכית והפוליטית. יונתן היה איש שלום בכל מעשיו ולא האמין בקיצורי דרך. התהליך החינוכי וסדנאות המפגש הבינתרבותי היו עמוקות, לא מתפשרות, לעיתים מטלטלות. ידענו משברים לא פשוטים. האמנו שרק כך נוכל להגיע באמת להבנה וליכולת של שיתוף פעולה גם ברגעי משבר.
    יונתן ייחסר לנו מאוד.
    . יהיה זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים.

    יובל ארבל
    לשעבר מדריך וחבר ועד בסדקה רעות ורכז בכפר רעות סדקה.

  2. יוסף קומם

    אין לי מילים להביע את הכאב והצער על האבדה הכבירה של הסתלקותו של יונתן, ידיד כה הקרוב. תנחומים מקרב לב לחנה'לה, לגלעד, לעינת, לגליה, לבני הזוג, לנכדים ולמשפחות. אמסור כמה דברים בכתב בהלוויה. חזקו ואמצו.
    יוסף קומם ומשפחתו
    תנצב"ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן