יצחק לבקוביץ ז"ל

ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 01.04.18, בשעה 11.30, בית עלמין ירקון שער גאולה.
שם האב: נחמן.

One comment

  1. אילאיל ישראלי

    כשהייתי בת 5 בערך, סבתא שלי גדלה קקטוסים, סבא שלי עזר לה לקשט את הערוגה בצדפים, וכל ביקור הראתה לי איך הם גדלו.
    בליל הסדר של אותה שנה שיחקתי בחוץ עם בני דודים שלי והשווצתי בכישורי הגלגלון שלי, רק שנפלתי על אחד הקקטוסים! שברתי לה אותו, וכל הקוצים נכנסו לי ברגל, אני בכיתי ודיממתי, ובעיקר פחדתי שסבתא שלי תגלה!

    אז סבא שלי יצא החוצה פחדתי שהוא יגיד לה (ידעתי שהם החברים הכי טובים), לקח לו כמה דק להרגיע אותי, והוא הבטיח לי שהוא לא יספר לסבתא. ויותר מזה הוא יתקן את הקקטוס שהיא לא תבחין!
    חצי האמנתי, אבל הוא היה בטוח, אז סמכתי עליו.
    פחדתי לבקר את סבתא שלי אחרי אותה פעם, אבל לא בדיוק שאלו אותי, (כי ההורים שלי עבדו, וזה היה הסידור) ובפעם הבאה שהגענו, סבא שלי קרא לי לצד והראה לי איך הוא סידר את הקקטוס. מעולם לא שמעתי על זה מסבתא שלי. ובינינו אין לי מושג אם סיפרת לה על זה.
    מאותו יום קראו 2 דברים:
    1) למדתי על היכולת של קקטוס לתקן את עצמו
    2) מצאתי את החבר הכי טוב בעולם שלי!!!!!!!

    הייתי רוצה שתראה את עצמך כמו שאני רואה אותך, דרך העיניים שלי-שלך.
    שכל העולם יכיר את היפה באדם, סבא שלי!
    זה "שיסדר לי את הבעיות״. ״הגיבור שלי״ ידיים יוצרות, לוקח אותי מבית הספר, מכין העבודות, האינציקלופדיה והתנ״ך הפרטי שלי, המקור הראשון שלי, לכל אירוע היסטורי. חושף בפניי יצירות כמו ״אגם הברבורים״, צופים שעות בקלטות יחד של צ׳ארלי צ׳פלין. הכי גבר שיש, רגיש, חזק, מלא בהומור ושיער, יותר שיער מרוב הגברים שיצאתי איתם.

    מספיק שיער כדאי שהספר יעשה לך תספורת של סטטיק ואתה תרגיש מגוחך כי אתה כבר בן 97. אני אצחק על זה ואתה תצחק איתי.
    מקבל הכל בהבנה, זה שאף פעם לא אומר לי ״לא״, ואני מודה על זה, על כל ״כן״ שקיבלתי ממך, כל תמיכה שכ״כ הייתי צריכה, כל חיוך, כל סיפור אני נוצרת איתי, וכל פיסת מידע. מתנדב לתת עדויות, בכל מצב, גם רק כדאי שאצא למסע לפולין, כי הברזתי מההכנות. אפפעם לא רציתי להלאות אותך בבעיות שלי, רציתי שתצחק בכל רגע, שתדע שאני בסדר. שגם אני לא נכנעת לחיים.
    אבל כהרגלך אתה מוציא אותי ״מהבורות מלאי הקקטוסים שחפרתי לעצמי״, מבלי שאדע. סוגר עסקאות מאחורי גבי, טוען שהוא לא מאמין ב-ה' אבל כשעשיתי תאונה הלך לבית הכנסת לומר "הגומל". שמקבל אותי כמו שאני! לבלות איתך היה לראות עולם מחדש. וידע מלא ידע! ״ידע זה כוח״, ככה אמרת לי ואתה שופע בכוח הזה, הבנאדם הכי חזק בעולם, השורד האחרון! . וכשקראת לי "הנכדה היפה שלי!" ידעתי שאני כזאת, בגללך!

    כל שנה אני כותבת פוסט ארוך ליומולדת שלך,
    .ותמיד מלא אנשים כותבים כמה אתה נהדר, אלו שהכירו, ואלו שלא. אני תמיד מקריאה לך. כי אני רוצה שתדע… אבל השנה לא כתבתי, היומולדת שלך עבר לפני חודשיים, אבל אני לא הספקתי. אם רק הייתי יודעת…
    הייתי נפגשת איתך לעוד קפה, מטיילת איתך עוד פעם, אולי מראה לך עוד משהו שייתן לך כוח.
    צוחקת עוד פעם אחרונה, שואלת עוד שאלה, אומרת לך שוב כמה אני אוהבת אותך.

    ואם לא כל זה הייתי רק מחזיקה לך את היד ברגעים האחרונים, לא בשבילי, הפעם בשבילך! שתלך בביטחון, באהבה שתדע שאני מודה לך שיש לי זכות גדולה להכיר אותך, שתודה לעולם שהיית שלי!
    שכל דבר טוב שאי פעם עשיתי בחיים היה בזכותך. שמבחינתי אתה לא עוד סיפור עצוב אתה זכייה גדולה!!!
    הזכיה שלי בחיים!
    ואם רק תדע את זה…
    אני מודה לך שהיית שלי, שחלקת איתי חיים, DNA, הובלת אותי בתפיסת עולם ובדרכך.

    אני מסתכלת על הטלפון ורואה טריוויה שהורדתי כדאי לשחק איתך, ונזכרת איך אתה יודע הכל. לא מסוגלת למחוק את האפליקציה. בן 97 מלמד אותי על ביטקוין, על וודקה -בזה קצת נכשלת (לא ירשתי את הקיבולת אלכוהול שלך בלשון המעטה)

    ידעתם ש״זיכרון זה שריר וצריך לאמן אותו?״ עוד משהו שלמדתי מסבא, בילדות מלווה שעות ארוכות של משחקי זיכרון, לצפייה בך יושב וכותב על שולחן מעץ דק.

    אתה ההוכחה שהחיים קצרים מדי גם כשהם נמשכים 97 שנים, ואיך 6 שנים יכולות להשפיע על חיים שלמים.

    אף סיפור שאספר לא יעביר כמה גדול אתה, מבחינתי אתה האדם הגדול בעולם, היפה באדם, והחתיך מכל הסבים. זה שלימד אותי חמלה מה היא, גרם לי להיות סבלנית, ולכעוס על כל מי שלא היה סבלן כלפיו.

    אמרת שהכל בחיים אפשרי… כנראה שלא הכל.
    לא הספקתי לומר לך שלום… גם בפעם האחרונה שנפגשנו היה להתראות. אבל לא היתראנו…

    אז התחלתי בליל הסדר, והסיפור שלנו הסתיים בליל הסדר… החג שלך. הייתי רוצה להחזיק את ידך בנשימה האחרונה בדיוק כמו אז בגיל 5, אני יודעת שאהבת את פסח. אבל מה זה משנה אם אתה לא היית בסדר.

    בלעדייך העולם פחות יפה.
    תודה על הכל, זכיתי בך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן