מוני זיו ז"ל

המשפחה אבלה.
ההלוויה תצא ביום ד' ה- 24.01.18, בשעה 15.30, ממועדון מול הים בקיבוץ פלמחים.
יושבים שבעה בקיבוץ פלמחים בימים ד'-ו' ה- 24-26.01.18 ובימים שבת-א' ה- 27-28.01.18 בקיבוץ תמוז.

2 Comments

  1. אילן גולני

    אני מכיר את מוני מ"שיכון זול" בחולון ומהתנועה – שנינו היינו חניכים ב"נוער העובד" של הקיבוץ המאוחד בסניף חולון. אני מבוגר ממנו בשנה – הבדל רב משמעות באותן שנים. לא פגשתי אותו מאז שהלכנו ל"הגשמה" אך אני זוכר אותו, את יאיר קישוני, וחניכים נוספים שהלכו לפלמחים. הייתי נפגש במהלך השנים עם אחיו יואי אותו הייתי פוגש בקיבוץ משאבי שדה ושואל תמיד לשלומו של מוני. כל השנים התרשמתי מהרצינות והתכליתיות שלו ועקבתי אחריו – עד לאחרונה – ראיתי שהוא מנהל הנוי במכון וויצמן, ואחר כך שיצא לגימלאות. היתה לו איכות מיוחדת. ואני מדבר על גיל 16-18. הוא היה לי משמעותי כל השנים והייתי חושב עליו. יחד עם זאת לא יזמתי קשר איתו אם כי חשבתי לעשות זאת מספר פעמים. היו לי ימים עצובים אתמול והיום. אני מחזק את ידי בני משפחתו.
    בידידות
    אילן גולני

  2. ישראל הראל

    שלום למשפחת זיו,
    את מוני ע"ה לא ראיתי מאז שסיימנו יחדיו קורס מ"כים בגדוד 50 בסתיו-חורף 1958 (או, אולי, 59'). אולם מראהו, ובמיוחד חתך קולו המיוחד, מלווים אותי מאז. דומני שלפני שנים רבות שוחחנו בטלפון בעקבות דברי שכתב.
    לפני ימים מספר עלתה דמותו בעני רוחי, והרגשתי צורך לשוחח עימו על תקרית שאירעה בינינו בעת שהגענו לשיא המסלול של הקורס: "מסע משימות". התחלתי לחפש ולתדהמתי חבר אחר בקורס, אורי איתיאל, מצא באתר הקיבוץ שמוני הלך לעולמו כבר ב-2018.
    וכך היה: מוני היה בעל מעמד מיוחד בפלוגה. חייל טוב, מוסרי ובעל מידות, רהוט ובעל יכולת ביטוי. שני לו ליכולת ההבעה היה רק המ"פ עצמו, חזי שלח המנוח. אחת האתגרים של אותו של אותו "מסע משימות" היה ניווט לילה מסובך. הפלוגה חולקה לצוותים קטנים, שהתחרו מי יזכה בניווט. היינו, איזה צוות יגיע למקסימום נקודות ציון, וגם יקדים את הצוותים האחרים בנקודת האיסוף.
    נשאנו על הגב משא כבד, הלילה היה גשום במיוחד והיה קשה, קשה עד מאוד, למצוא את הנ"צ. למוני היה חשוב מאוד שנמצא את כולם ושנגיע ראשונים. באותו לילה לא הייתי בשיאי – לשון המעטה – מבחינה גופנית, דבר שהשפיע גם על כלל התנהגותי. לאחר מספר שעות הלכתי כמו בערפל וכמעט לא הייתי שותף למאמץ מציאות נקודות הציון. עלכך מוני כנראה היה מוכן לסלוח לי, אך לא על האיטיות של הליכתי, דבר שחייב את כל הצוות להאט. כשהגענו לבסוף, עמדתי על סף התמוטטות. מוני, לעומתי, נמצא היה במלוא מרצו. כשהתברר לו שהצוות שלנו מצא אמנם את מרבית הנ"צ, אולם הגיע שלישי (או רביעי) הדבר מאוד כאב לו מאוד, והוא הוכיח אותי נמרצות. לטעמו לא התאמצתי די. הלילה ההוא, ודין הדברים בינינו, מלווה אותי מאז ומאוד רציתי לדבר עמו על מה שאירע לפני למעלה מ-64 שנה.
    אם יצאו בכתובים דברים לזכרו אשמח לקבלם. כן אשמח לשמוע איזו משפחה הקים והיכן נמצאים הצאצאים ומה מעשיהם.
    ניחומי הכנים, גם אם מגיעים במאוחר

    .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן