סגן יורם לצטר ז"ל

המשפחה מודיעה כי במלאות שלושים ושמונה שנים לנפילתו במלחמת יום הכיפורים יתקיימו עלייה לקברו והתייחדות עם זכרו ביום א' ה- 09.10.11, בשעה 15.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9. למנוח הוענק איתור העוז.

המשפחה מודיעה כי במלאות 50 שנים לנפילת יקים, תתקיים אזכרה ועלייה לקברו ביום שישי, כ"א בתשרי תשפ"ד, 06.10.23 בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

23 Comments

  1. יצחק רחמים

    לבני משפחתו של סגן יורם לצטר.  
    כמעט כל שנה עקבתי אחרי מודעת האבל לזכרו של יורם. ותמיד עמדה לנגד עיניי דמותו המיוחדת ומראהו יפה התואר. הכרתי את יורם מהטירונות המשותפת שלנו בבסיס הטירונים ברפיח  בפלוגה ד', בנובמבר 70. היינו מחזור טירונים מכל שכבות החברה הישראלית. משך הטירונות היה קצר יחסית בסיומה התפצלנו. מי לטנקים ומי לחרמ"ש. אני לטנקים ויורם לחרמ"ש. כאן נפרדה דרכנו להמשך הכשרתנו כלוחמים. אני נושא את טוב ליבו,  את חיוכו, את עיניו היפות ושפמו הנאה. היה במבטו יופי מיוחד, נדיר, שהשלים תכונות אופי נפלאות של רעות ואחווה, של נדיבות ואופטימיות. אף שנפרדנו בסיום הטירונות , שמרתי בליבי את דמותו המיוחדת. רבים מחברנו נפלו במלחמה הכבדה ויורם בתוכם. אף שהיה רחוק ממני במקום ובזמן בתקופת המלחמה, מותו היה לי קרוב למאוד. ומאז אני נושא דמותו עמי.
    יורם הוא מהאנשים שאנו חבים להם את המשך קיומנו כאן.
    כן, אהבתי אותו.
    יהיו נא מילים אלו לכבודו של יורם ולנחמה, ולו במעט, את בני משפחתו. 
    איציק רחמים 
    בית שאן 

  2. אריה לצטר

    איציק רחמים,
    תודה רבה על המילים החמות על אחי. כן, הוא אחי היחיד והקשר ביננו היה מיוחד ודמותו עומדת לנגד עיני יום יום.
    שנה טובה- אריה לצטר 

    • איציק רחמים

      לאריה ולכל משפחת לצטר היקרים.
      בנסיעה הבייתה, לבית שאן, עלתה מולי תמונת סיום הטירונות, בה אנו שומעים על השיבוץ, אח"כ עמדנו על גבעת חול לתמונה אחרונה, ואני זוכר את קושי הפרידה, בתוכי ידעתי יורם נועד לגדולות בצבא. כך נפרדה דרכנו. כמו לדמותו נקבע חותם בליבי, חותם מואר.
      פניו של יורם היו מוארים, אור של שפע בא מעולמו הפנימי וניכר על פניו. אור שעשה אותו, כריזמטי ומנהיג, מתון וסבלני, מתחשב ומבין את זולתו. יורם מאותם אנשים שבמותם אורם לא נמוג.
      אחרי שנים של געגוע פנימי, באתי לקברו של יורם, עמדתי וקראתי את שמו ושם משפחתו ושם הוריו, אמו ואביו ומקום הולדתו ותאריך נפילתו ומקום נפילתו וקראתי שזכה לעיטור העוז ולרגע כמו עלה מבור קברו אל חיינו.
      אורו של יורם בא לו וודאי מהוריו. הורים שהטביעו חותם על סביבתם. והנה מסביב לקבר, אחיו ובני משפחתו, שכנים, חברים של ההורים, חברים מן המלחמה,חברי ילדות. נשמתו של יורם ואורו ריחפו מעלינו בשעה שעמדנו סביב קברו.
      הכאב גדול על אובדן החיים הצעירים. אם יש נחמה תהא הנחמה באורו הזרוע עלינו ומלווה אותנו של הצדיק יורם.
      בברכת בריאות ואורך ימים
      ויימי אושר ואהבה
      איציק רחמים.

  3. המשפחה

    המשפחה מודיעה כי במלאת 39 שנה למותו תתקיים עלייה לקברו ביום ה’ ה-27.9.12, בשעה 15:00, חלקה 9 בית עלמין צבאי קרית שאול.
    המנוח הוא בעל עיטור העוז במלחמת יום הכיפורים.

  4. ישראל זר אביב

    למשפחת לצטר שלום רב
    הבוקר הזלתי דמעה ,
    תוך כדי עלעול בעיתון ראיתי את השם יורם לצטר בתוך מסגרת שחורה המציינת 39 שנים לנפילתו. נזכרתי ביורם, הבחור הנאה עם השפם המטופח שהיה איתי במחלקה בקורס קצינים 1972 ונתמלאתי געגועים לנער שהשארתי אחרי אי שם כשהיינו בני 20. יורם נשאר בן עשרים ואני היום בן 60.
    המחזור שלנו בקורס קצינים 1972 שילם את מחיר הדמים של המלחמה הנוראה של יום כיפור. יורם היה מטובי הבחורים. כמה מובן מאיליו שיורם עוטר בעיטור העוז שהרי בחורים כמוהו לא נופלים ככה סתם.
    יורם, אף אם חלפו 40 שנה מאז הקורס אנצור את מראך לעד.
    יהי זכרך ברוך.
    ישראל זר אביב

  5. איציק אורן

    39 שנים אני רוצה לבוא לאזכרה ולא מוצא עוז בנפשי.. אולי בשנה הבאה… הייתי חבר והתאמנו יחד בג'ודו במכון בלזם בתל אביב.. ואהבתי את יורם אהבת נפש.. יהי זכרו ברוך.. גיבור ישראל

  6. דני שמע

    על רגעיו האחרונים של יורם קראתי בספר "אבירי לב" בפרק "נמלט על חייו" המסופר ע"י משה אזר, הלוחם שראה אחרון את יורם ברגעי גדולתו. יש פער גדול בין התיאור הקצר והלקוני שזיכה אותו בעיטור העוז, לבין הסיפור המרתק, המסופר ע"י משה אזר. מידי כמה שנים, אני שב וחוזר לסיפור על יורם. כיצד פיקד על לוחמי הנגמ"ש והטנקים, כשהם נלחמים על חייהם. כיצד רץ לנגמ"ש להוריד מקלע מא"ג וכיצד חילק רימונים לחיילים. עד הרגע האחרון, הבחור נשא על כתפיו את אחריות המפקד. יורם היה בפלוגת החרמ"ש, שהחליפה אותנו בתעוז טלויזיה, כשיצאנו לקורס מכי"ם. אילולי המלחמה, הפלוגה שלו היתה צריכה לסיים את הפעילות בקו ביום בו נהרג. אישיותו של יורם מעוררת כבוד ורגשי גאוה על שהתברכנו באנשים כאלה.

  7. אריה לצטר

    מאד מרגש לקרוא ולדעת שאחרי כל כך הרבה שנים עדיין זוכרים את יורם אחי.
    אמנם עברו שנים רבות אך לנו זה נראה שכאילו רק אתמול נפרדנו ממנו.
    את הפן הנוסף- "הצבאי" לא הכרנו אלא רק אחרי נפילתו.
    מחמם את הלב ותודה על המילים החמות.
    אריה

  8. המשפחה

    במלאות ארבעים שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום א’ ה- 15.09.13, בשעה 15.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  9. המשפחה

    במלאות ארבעים ואחת שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום א’ ה- 05.10.14, בשעה 15.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  10. המשפחה

    במלאות ארבעים ושתיים שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום ו’ ה- 25.09.15, בשעה 14.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

    • אורה דניאלי

      לאריה ולמשפחה.
      מודעת האבל צדה את עיני בעיתון שבת.ונכנסתי לגוגל לקרוא..שם עלום שהופך לדמות.
      בחיי נקשרו רבים שהיו שם בתופת.חלקם חיים וחלקם נפלו…ויורם יצטרף לרשימה.
      ואני הייתי בימים ההם אשה צעירה שנכנסה תחת החופה..
      שבת שלום וחיבוק
      אורה

  11. המשפחה

    במלאות ארבעים ושלוש שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום ו’ ה- 14.10.16, בשעה 13.30, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  12. המשפחה

    במלאות ארבעים וארבע שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום א’ ה- 01.10.17, בשעה 17.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  13. המשפחה

    במלאות ארבעים וחמש שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום ו’ ה- 21.09.18, בשעה 15.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  14. המשפחה

    במלאות ארבעים ושש שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום ו’ ה- 11.10.19, בשעה 15.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  15. המשפחה

    זוכרים ומתגעגעים במלאות 47 שנים לנפילת יקירנו בעל עיטור העוז במלחמת יום הכיפורים.
    בשל הוראות החוק נתייחד עם זכרו איש איש בביתו.

  16. דורית סלע

    גם אני קראתי עליו אחרי שהבוקר צדה עיני את מודעתכם בידיעות אחרונות.
    הייתי בת 22 במלחמה ההיא,ואיבדתי רבים מחברי ואנשים ששירתתי איתם,אבל לבי תמיד נמשך לקרוא את הסיפור מאחורי עוד הודעת זכרון בימים של תחילת תשרי.אנחנו,בני דור המלחמה ההיא,תמיד נזכור ונתעצב עליהם.

  17. אוה גרון

    אריה היקר
    ראיתי את מודעת האבל היום "במלאת 47 שנים…ונתייחד עם זכרו…" ועד היום אני זוכרת את אחיך יורם התיכוניסט המתוק שלמד שנתיים מתחתינו. לא אשכח גם פגישה אקרעית במהלך המלחמה עם אימך שסיפרה כמה שהיא דואגת לך כי לא שמעה ממך ופחות לגבי יורם כי היה בקשר איתם. איני יודעת אם היא עדיין בחיים?
    עצוב וכואב כל כך עד היום.
    אוה גרון ( גולובוביץ).

  18. המשפחה

    במלאות ארבעים ושמונה שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום ו’ ה- 17.09.21, בשעה 15.00, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

  19. המשפחה

    במלאות ארבעים ותשע שנים לנפילת יקירנו, בעל איתור העוז, במלחמת יום הכיפורים נעלה לקברו ונתייחד עם זכרו ביום ו’ ה- 07.10.22, בשעה 13.30, בבית העלמין הצבאי קרית שאול, חלקה 9.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן