סרגיו נחמיאס ז"ל

ההלוויה תתקיים ביום ד' ה- 25.07.18, בשעה 17.00, בית עלמין חולון.
שם האב: ניסים.

7 Comments

  1. אריק רודניצקי

    בצער רב קיבלתי את הידיעה על מותו של המורה האהוב לאורגן, סרג'יו נחמיאס.
    היכרתי את סרג'יו כאשר הייתי ילד, למדתי אצלו נגינה באורגן יותר מ-10 שנים, ולאורך 36 שנה שמרנו על קשר.
    אדם נעים הליכות, ישר והגון, אוהב בריות, אוהב מוסיקה, בוגר שידע לדבר אל הילד בשפתו, ואדם אהוב ומוערך מאד.
    סרג'יו ליווה אותי בתחנות רבות בחיי, ושמחתי שהכיר את ילדיי הגדולים, שגם הם הצטערו לשמוע על פטירתו.
    לא היו לו ילדים, ותמיד סרג'יו היה לי כמו אב שני.
    תקצר היריעה מלתאר את הזכרונות, המחשבות, השיחות, הצלילים – ואת כל העולם המשותף שהיה לסרג'יו ולי יחד, גם בימי ילדותי וגם כאשר בגרתי והפכתי בעצמי לאב לילדים.
    אבדה גדולה, ונתנחם כי נפטר בשיבה טובה, והיה צלול בדעתו ונמרץ כמעט עד הסוף.
    תנצב"ה

  2. יהודה קנטור

    סרג׳יו היקר ז״ל לימד אותי בקונסרבטוריון בעפולה בשנים 1961-1965 כארבע שנים . פעמיים בשבוע הייתי מתיצב לשיעור, לחצי שעה. הייתי הולך ברגל כק״מ מביתי לבית הספר התיכון המחוזי, בו היה הקונסרבטוריון …..וחזרה לרב בשעה 17:00. בחורף בשעה זאת היה כבר חשוך וגשום וברחוב בו גרתי שררה חשיכה (מנורה 60 וואט לערך כל 50 מ׳!!!) ושלוליות נקוו בדרכי וכלבים משוטטים נובחים עלי בחשכה. אבל התמדתי להגיע אליו לשיעור במשך 4 שנים.

    סרג׳יו היה מורה עדין נפש אשר בסבלנות רבה עבר איתי תרגיל אחר תרגיל: מלמד, ומדגים . הוא היה בעל שמיעה נהדרת וקלט כל שגיאה קלה כבחמורה. כשהייתי מתקשה ( וכל תלמיד יודע שאם אתה לא מקפיד על הקצב , אתה מאבד את היצירה והיא נשמעת לך רחוקה מאד ממה שהמלחין כיוון ) הוא היה לוקח ממני את האקורדיון לידיו ומדגים לי את היצירה ( תרגיל, אטיוד ) והלב היה נפתח. פתאום נגלה לי היופי שיש בכלי בו הוא ניגן ברגש מדהים וידע להעביר את החום והנשמה שבה. הייתי נפעם מנגינתו. הוא היה אומן – לעולם לא התקרבתי אליו אבל הוא הטמיע בי את האהבה לכלי.

    בזמני למיטב ידיעתי הוא לא לימד אורגן, או שלימד רק בקיבוצים בעמק יזרעאל. יתכן שרכש את המיומנות בשנים הבאות, בגאוניותו הרבה, כי האקורדיון יצא מן האופנה לצערי.

    הוא היה בעל ידע עצום במוזיקה, הרמוניה תיאוריה מוזיקלית ואומן נגינה באקורדיון. עד היום חוברות הלימוד שלי מאז שמורים אצלי וגם פנקסי הלימוד בכתב ידו שסרג׳יו מילא בקפדנות, שיעור אחר שיעור . בין דפיהם הערות מוזיקליות, סולמות ועוד.

    לצערי לא נשארתי בקשר איתו, אבל לפני שנתיים שלוש חידשתי את הקשר הטלפוני איתו (אחרי חיפוש קפדני באינטרנט) והתקשרתי אליו. להפתעתי הוא זכר אותי ועוד תלמידים בעפולה שהוא הזכיר את שמותיהם , הוא היה צלול לחלוטין. בריאותו הייתה רופפת כבר אז והחמצתי את ההזדמנות לבקר אותו ולראותו לאחר 50 שנה . כואב לי מאד .

    תהיי נשמתו צרורה בצרור החיים ,

    נ.ב.
    הייתי שמח להיות מוזמן לערב לזכרו – משוכנע אני שיש לו מאות אם לא אלפי תלמידים ומעריצים שלמדו אצלו , נגנו איתו וגם השתמשו בחוברות המוסיקה שחיבר .

    יהודה קנטור,חיפה
    טל 0524290189

    • יהודה קנטור

      מרדכי אתה היית בן מחזור שלי , כמדומני , תוכל להוסיף מחוויותיך עם סרג׳יו ? גם זאב מיטלמן ואזי טוקמן מרדכי פרל ואריה פרל (מעפולה) למדו אצלו ועוד עשרות עפולאים שלא לדבר על מאות התלמידים שהיו לו בקיבוצים בסביבה ובמרכז . בשנים 1960 עד 1966 לימד הוא בקונסרבטוריון בעפולה .

  3. סער

    גיליתי רק השבוע , שסרגיו נפטר, מורה אהוב מאוד, הוא ליווה אותי מילדות וזכיתי להכיר אותו כמעט עד הסוף…

    שהייתי בן 8 , הלכתי לראות את דוד שלי , ניצן, מופיע בקונצרט בניצוחו של סרגיו וישר אז כבר ביקשתי מאימי באותו יום להתחיל ללמוד אצל סרגיו.

    הייתי נוסע מידי שבוע מרמת השרון , לת״א , ללמוד אצלו אורגן על ה ימהה hs7… לאחר מכן, סבי, יחזקאל קאשי ז״ל, שהיה גר בשכנות לסרגיו היה אוסף אותי ומבקש שאשמיע לו את מה שלמדתי בשיעור.

    סרגיו היה ורסטילי מאוד, בזכותו התאהבתי בבאך ויצירות עמים כמו ״ צארדאש״ וכל מיני סוגים של יצירות לאקורדיון שעברו עיבוד לאורגן אבל מה שיפה , הוא ידע גם לעניין את התלמידים הצעירים ביצירות עכשוויות כמו ״למבדה״ או מנגינת הנושא של star wars ואף פעם לא היה משעמם…

    בתחילת שנות ה90, למדנו אצל סרגיו במקביל , אני, דודי בן ה17, שסרגיו הגיש לבגרות במוסיקה וסבי יחזקאל ובזכותו היה לנו מפגשי קונצטרים בבית , שכל אחד היה מפגין את כישוריו למשפחה ואבא שלי היה מסריט כל קונצרט ועד היום יש לי את הקלטות.

    שהגעתי לתיכון הפסקתי ללמוד אצל סרגיו ופרשתי מהאורגן ובגיל 23 אחרי הטיול של אחרי הצבא, חזרתי ללמוד שוב אצל סרגיו ואני זוכר שכל יום שישי, באותה תקופה, הייתי אצלו בשיעור אחה״צ וזה היה מן מסורת כזאת, שאני הולך לשיעור אורגן ומייד לארוחת שישי אצל סבי וסבתי שגרים מטר מסרגיו…

    בשנת 2015 סבי האהוב , עבר אירוע מוחי ומצבו הדרדר, סרגיו שהיה מבוגר ממנו בכמה שנים, היה מגיע אליו הביתה ללמד אותו אורגן ולעזור לו , הוא דאג לו ושימח אותו בכל מפגש.

    אהבתי את סרגיו מאוד, הוא היה באמת מורה ומחנך מדהים, זכיתי שהוא יהיה בחתונה שלי ובזכותו אני עדיין יוצר מוסיקה .

    בשמי ובשם כל משפחת קאשי מתל אביב, אני מודה לו על כל מה שעשה עבורנו.

    למי שרוצה לראות קונצטרים בניהולו, שיכתוב לי ואשלח : saartion@gmail.com

  4. אילת קרמן עטר

    נחמיאס היה מורה לאקורדיון שלי, בקונרבטוריון אנזגי בתל אביב, בסוף שנות השישים של המאה שעברה. יש אצלי עדיין תווים עם סימונים שסימן לי וגם יצירות שכתב בעצמו. היה באמת אקורדיוניסט מעולה, ואיש מאד עדין. יהי זכרו ברוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן