עו"ד ד"ר פנחס גולדשטיין ז"ל – כ״ז בטבת תשע״ח

אבלים: אשתו: פסיה, בנו: יזהר.
ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 14.01.18, בשעה 16.00, בית עלמין ירקון שער החסד.
יושבים שבעה ברחוב טאגור 42, תל אביב.
המנוח היה בנו של שלמה.

3 Comments

  1. פרופסור דניאל מור

    ביום 14.1.2018 נדם לבו של אחד מטובי מורי המשפטים בישראל ד"ר פנחס גולדשטיין.
    רבים מהשופטים ומעורכי הדין בישראל למדו ממנו את רזי המקצוע.
    פנחס לא רק היה מורה מוערך ואהוד אלא היה משפטן בכל רמ"ח אבריו בעל כושר אנליטי חד כתער ותבונה רבה. בין היתר הוא היה מורה הלכה בתחומים רבים של המשפט האזרחי וביניהם, תחום דיני הביטוח בכלל ודיני תאונות דרכים בפרט ותחום הדיון האזרחי. ספרו על ביטוח נפגעי תאונות דרכים נחשב כפורץ דרך ומאמריו הרבים, בתחום סדר הדין האזרחי נלמדים עד היום בבתי האולפנא למשפטים וצוטטו בפסיקה.
    פנחס היה משפטן מזן מיוחד שקשה מאד למצוא כיום. הוא היה איש ספר, בעל השכלה רחבה, ידע בתחומים שונים ומגוונים, סקרנות אינטלקטואלית וחוש הומור שמצא את ביטויו גם בפיליטונים שפרסם בעתונות.
    הוא היה בעל אוהב לפסיה, אב מסור ואוהב ליזהר ואיש רעים להתרועע. הוא יחסר לכולנו.
    תהא נפשו צרורה בצרור החיים

  2. פרופ' טליה איינהורן

    בשנות הלימודים 1974/75 ו-1975/76 שמעתי את הקורסים מאירי העיניים של ד”ר פנחס גולדשטיין “מבוא למשפט מקובל” ו-“סדר הדין האזרחי” בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב. בשניהם למדנו להבין את המקצועות האלה לעומקם, למדנו את הרקע להתפתחותם של הכללים בדין האנגלי ובשנה שאחר כך – בסדרי הדין בישראל, שהיו כה דומים לסדרי הדין באנגליה שניתן היה ללמוד על משמעותם והאופן הראוי להחלתם מה-White Books האנגלים עם ה-Practice Directions שלהם. למדנו מתי יש לבית המשפט שיקול דעת לתת סעד ומתי הוא מחויב לתיתו, וגם טקטיקות ואסטרטגיות של עורכי דין בחיי המעשה. בעיניי הוא היה אחד המרצים הטובים ביותר בפקולטה. כעת, עם פרסום תקנות סד”א החדשות ב-5/9/2018 (שאמורות להיכנס לתוקף ב-5/9/2019), ביקשתי להתקשר עימו ולשמוע את דעתו עליהן. לצערי הרב ראיתי שנפטר ב- 12.1.18, כ”ה בטבת התשע”ח. יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן