עמיקם אסם ז"ל

אבלים: המשפחה וקיבוץ אפיקים.
ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 09.01.22, בשעה 15.00, בית עלמין קיבוץ אפיקים. הסעה תצא מהעיגול בשעה 14.45.
המנוח היה חבר הקיבוץ.

2 Comments

  1. אורי הייטנר

    קיבלתי בצער את הידיעה על פטירתו של עמיקם אוסם, חבר קיבוץ אפיקים, מחנך, משורר, סופר, כותב מקאמות ומספר סיפורים מחונן, מעמודי התווך של קיבוצו לאורך עשרות שנים ומאנשי הרוח הבולטים של התנועה הקיבוצית. בין שלל תפקידיו היה מזכיר הקיבוץ, שליח עליה בבוסטון, מרכז מחלקת התכנון האסטרטגי בתק"ם ונשא בתפקידים בתחום החינוך בעמק הירדן ובתנועה הקיבוצית.
    אהבתי מאוד את עמיקם. כל שיחה אתו שפעה סיפורים ואנקדוטות שסופרו בכישרון רב. היינו משני צדי המתרס הפוליטי בתק"ם, הוא היה מהיונים ואני מהניצים, אבל בנושא הגולן הוא תמך בנו. הוא היה ברשימת התפוצה של מאמריי, ונהג להגיב עליהם, ולעתים בילינו לילות שלמים בוויכוחים פוליטיים במייל. כך, עד שהדמנציה היכתה בו.
    פגשתי אותו לאחרונה בוועידת התנועה הקיבוצית בכפר חרוב ועין גב במלאת 50 שנה להתיישבות בגולן, ב-5-6 ביוני 2017. הוא כבר לא היה לגמרי אתנו. הוא רזה מאוד ונראה רע. אך היה מרשים ומכמיר לב כאחד, לראות איך הוא מנסה להיאחז בתנועה, בפעילות, באנשים שהוא מכיר וזוכר וממשיך להיות מאיר פנים כשהיה, למרות מצבו.
    שירו "לבוא הביתה" מגלם את מהות הבית הקיבוצי ומשמעות החברות בקיבוץ.
    לָבֹא הַבַּיְתָּה זֶה לָשוּב;
    לְשָעָה, לְשָנָה, לְתָמִיד,
    אֲבָל תָּמִיד
    לָשוּב!
    …אֶל הַחֹם, אֶל הָרֹך,
    אֶל הָאַחֲרָיוּת…
    לִהְיוֹת בַּבַּיִת זֶה לָדַעַת
    לִטֹּל חֵלֶק
    בַּיּוֹמיוֹם הַפָּשוּט
    שֶל
    קוּם! צֵא! וָעֲשֵה,
    כֶּאֶחָד מִן הַרַבִּים
    וְעִמָּם.
    בן 85 היה במותו. יהי זכרו ברוך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן