פרופ' אליעזר שלייפר ז"ל

המשפחה אבלה.
ההלוויה תתקיים ביום ו' ה- 19.02.16, בשעה 11.00, בית עלמין שדה יהושע שער תמר, חיפה.
יושבים שבעה בבית המנוח, רחוב שבדיה 58, חיפה.

ארגון הסגל האקדמי הבכיר של אוניברסיטת חיפה אבל ומנחם את המשפחה על מות יקירם.

2 Comments

  1. עמיחי רביב

    שלום למשפ' שלייפר,
    הצטערתי מאד לשמוע על פטירתו של פרופ' שלייפר. הייתי מראשוני תלמידיו בטכניון ב-1966 או 1967 ,בקורס שכונה "חקר ביצועים בשיווק " שהיו בו 6-7 סטודנטים : מוקי,שפרונץ ,עמיחי רביב,ואת השמות האחרים איני זוכר. אבל אני זוכר היטב את האווירה החמימה והלבבית,והתובענית מאוד במהלך הקורס ובהד שהקורס עורר בטכניון גם בין הסטודנטים שלא השתתפו בו. חומר הלימוד והתרגילים הודפסו והיוו מעין חידה לוגית-ביצועית שהועמדה לפיתרון בדיונים שנערכו בכתה, במסדרונות ,בספריה ובכל מקומות המפגש האחרים. הקורס עורר הדים כך שבשנה שלאחר מכן ,כשאליעזר העביר את הקורס ב"מבוא לתהליכים סטוכסטיים " ( המתרגל : יורם זבה ),הכתה כבר הייתה מלאה גם בסטודנטים שהגיעו מפקולטות אחרות. הקורס היה קשה והתרגילים מפרכים אבל תמיד עם טעם של עוד ואווירה נעימה ומושכת. שמרתי קשר רופף עם אליעזר,מאחר שעזבתי את חיפה אבל הטרדתי אותו יותר מפעם אחת בנושאים שעלו על שולחני ,וחשבתי שהוא יוכל לסייע. תמיד נעניתי בחיוך ובגישה מזמינה : הוסף לשאול בכל מה שאני יכול לסייע. נעזרתי בו הרבה,כמה שנים לאחר מכן כשהעברתי קורס בת"א ובי.בי.אמ. ב"חשיבה אלוגריתמית " ,כמובן בהתנדבות ובכוונה לעזור.אזכיר רק שאלה אחת רלבנטית מהקורס הראשון של אליעזר . אתה עומד למכור דירה. כל שבוע אתה מקבל – או לא מקבל -הצעת מחיר התקפה רק לאותו שבוע. איזו הצעה תקבל ? איך תתכנן את האסטרטגיה ?
    גם היום מומחי השיכון יתקשו לענות.
    יהי זכרו ברוך.

    עמיחי.

  2. סוזן טוכמן

    To the Shlifer family, I have just seen the dedication of the bridge at University Haifa and heard of Eliezer's passing. I am so sorry for your loss. My father continues to ask about your Dad . He is now 99 years but remembers the years they were in contact. Appreciated his intelligent way of navigating the world.
    I always remember the kindness your family gave me when I came on Aliyah. Please accept my condolenses. Susan Aronson Tuchman .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן