פרופ' יורם סלומון ז"ל

המשפחה אבלה.
ההלוויה תתקיים ביום א' ה- 03.09.17, בשעה 17.00, בית עלמין רחובות.
יושבים שבעה בבית המשפחה, רחוב גורדון 43 ב', דירה 30, רחובות, בימים ב'-ה' ה- 04-07.09.17, בין השעות 09.00 – 13.00, 16.00 – 20.00. אחיו, פרופ' אילן סלומון, ישב בביתו, רחוב האייל 73, דירה 30, ירושלים, בימים ג' ה- 05.09.17 וה' ה- 07.09.17, בין השעות 10.00 – 13.00, 17.00 – 19.00.

אנשי הסיירת הירושלמית אבלים ומנחמים את המשפחה על פטירת יקירם, סגן מפקד הסיירת הירושלמית במלחמת ששת הימים.

מכון ויצמן למדע אבל ומנחם את רעייתו דניאלה, בתו דפנה יהב ובניו אורן וגיל על מות יקירם, מדען פורץ דרך בחקר הסרטן.

7 Comments

  1. בן-עמי סלע

    אני כואב כאב רב על לכתו של יורם, איש חכם ואציל, שהגיע להישגים מרשימים בחקר הסרטן, אך נכנע בעצמו למחלה הארורה. פגשתי ושוחחתי עם יורם פעמים רבות כאשר טופל אצלנו בשיבא, והוא התגלה לי כלוחם אמיץ ונחוש במחלה שלא הרפתה ממנו. תנחומי לדניאלה רעייתו שהלכה עימו בדרך הארוכה ומלאת החתחתים בשנות המחלה, ולמשפחתו.

  2. מיכה כהן

    לדניאלה והילדים חן,גיל ודפנה ומשפחותיהם.
    משתתפים בצערכם הכבד על מותו של אבי המשפחה, פרופסור יורם סלומון (אימו, חוה, הייתה בת דודתו של אבי, והיו בינהם קשרים רבים)
    יורם היה אדם מיוחד שתרם רבות למדע ולחברה.
    יהי זכרו ברוך.
    רותי ומיכה כהן

  3. עמוס טנדלר

    לדניאלה ובני המשפחה עם הליכתו של יורם, יקירכם
    קצר עושר השפה מלמצוא מילות נחמה עם הליכתו של יורם יקירכם. עצב פקד אותנו על הליכתו של חבר אמת של המרכז הלאומי לחקלאות ימית באילת. קבלו את תנחומיו העמוקים של המרכז שלנו על חוקריו ועובדיו.
    עצב עמוק פוקד אתכם עם מותו של יורם, היקר לכם כל כך. ודווקא על חלקו של יורם בעיצוב דמותו של המרכז הלאומי לחקלאות ימית אני מבקש לספר לך, דניאלה, ולבני המשפחה. יורם סלומון היה חבר של המרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י) שבאילת. במשך שנים רבות יורם ליווה אותנו ואת פיתוח החקלאות הימית אצלנו באילת. הן לבד והן במסגרת וועדת ההיגוי המדעית שליוותה את מלח"י במשך עשרות שנים. סקרנות, דברי נועם ועידוד אפיינו את האינטראקציה של חוקרי מלחי עם יורם. יורם שבא מסביבה תומכת מאוד (מכון וייצמן) ידע לטעת בנו את הכוחות לא רק להתמודד עם האתגרים האמיתיים של פיתוח חקלאות ימית בישראל אלא גם את הכוח להתמודד עם המערכות הציבוריות שלא אחת לא הבינו את ה DNA של מרכז מחקר שנדרש למקסם את יכולותיו כדי לעמוד ביעדיו. יורם לא לָאָה מלגייס את דמיונו והכלים שבתחומו להנחות בעצה וחוכמה של בעל ניסיון, לקידום מו"פ החקלאות הימית במלח"י. חשיבתו הרעננה של יורם מעולם לא נטשה אותו ולכן כל ישיבה של וועדת ההיגוי של מלח"י, בה הוא היה שותף, היתה ארוע שנתי מכונן. הייתי אומר חגיגה אינטלקטואלית במובן המלא של המילה. האירוע השנתי הזה, שהיה ללא ספק שעת מבחן שנתית לכל אחד מחברי הצוות החוקר של מלח"י, תמיד היווה נקודת זינוק ליעדים הניצבים בפני המרכז שלנו לשנים הבאות.
    למרות שפיתוח חקלאות ימית בישראל לא היה התחום שיורם ראה בו את מרכז חייו המדעיים היתה לו היכולת לראות את התמונה הגדולה. אולי מה שהצטייר בדימיונו היה פוטנציאל התרומה של החקלאות הימית לכלכלת ישראל, אולי הוא ראה את מרכזיותה בהפרחת המדבר, כאן ובעולם, ואולי בביסוס מושכל של הידע לנצל באופן אינטליגנטי מים שוליים, וכל זאת, כבעלי חזון מקדמת דנא, ברמה של איפכא מסתברא. זה היה ה DNA של יורם, והוא הבחין בו גם במטרות מלח"י. כאחד ממחזיקי ההגה היתה ליורם פרספקטיבה ארוכת טווח שלעיתים מתעמעמת אצל העוסקים במחקרם היומיומי בשל לחצי מימוש אתגרי המחקר, בעיות מימון וכד'. בדרכו הנעימה אבל גם הנחרצת ובשל מעמדו והישגיו יורם ידע לכנס מחדש את חוקרינו מסביב למסרים המרכזיים של מרכז המחקר שלנו. הוא לא עשה זאת לבד אבל הוא היה שותף מרכזי בצוות שעזר למלח"י לשמור על מצפנו המדעי לטובת פיתוח חקלאות ימית בישראל. על כך מגיעה ליורם תודה ולכן חסרונו יורגש מאוד בקרבנו.

    • דניאלה סלומון

      עמוס היקר
      תודה רבה על המילים היפות על תרומתו של יורם,
      כפי שאתה אולי יודע הוא לא היה מהשויצרים ואנו במהלך השבעה
      שמענו הרבה סיפורים מאנשים שונים שלא ידענו.
      יורם מאד אהב את חקר הימים באילת ואת האווירה שם.
      תודה דניאלה

  4. נימה דיקר-גפן

    קול מאוב: נימה, בת כתה של אסתר-אריקה, אחותה ה׳גדולה׳ של דניאלה

    לא הכרתי אישית את יורם, אבל שמעתי הרבה על עבודתו וחייו, התפעלתי ושמחתי. הידיעה על מותו נחתה עליי, עם האבדן, הצער והחסר שאדם כזה אינו עוד.

    לדאבוני הרב לא אוכל לבוא אישית לראותך, אריקה, מה שהייתי רוצה מאד, ולהשתתף, פנים אל פנים, עם המשפחה בספורים ובזכרונות. לבי אתכם.

    זכרו של יורם מאיר וברוך.
    נימה

  5. אורן איילון

    דניאלה היקרה
    הצטערתי מאוד לקרוא על לכתו של יורם.
    עבדתי איתך במעבדה והוא היה בוחן שלי הדוקטורט.
    יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן