אליעזר העליון ז"ל

שלי ויהודה אמיר מודיעים כי במלאות 38 שנים לנפילת יקירם בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ג' ה- 11.10.11, בשעה 18.00 ברחוב בלפור 140, כניסה ג', דירה 9, בת ים.

שלי ויהודה אמיר מתגעגעים ליקירם לאחר 50 שנה בלעדיו. האזכרה תיערך בחוג המשפחה.

28 Comments

  1. ינקי

     
    לא הכרתי את אליעזר העליון בחייו, אבל כבר הרבה שנים, לפחות פעם בשנה, שאני מכיר אותו, במותו.
    כי בכל שנה, בימים הנוראים, ובימי הזיכרון לימים הנוראים ההם, עולה לפתע דמותו בעיתון, צעיר, חייכן ויפה, בתוך מסגרת שחורה, זה כבר 38 שנה. וככה זה שנה אחר שנה. ופתאום, אחרי כמה שנים, כמו נעשינו חברים, כי הוא שוב, כמו בכל שנה, מפתיע, ומבלי להודיע, הוא מופיע.
    ואחר כך הוא נעלם לי, ואני שוכח, ממשיך בטרדות חיי, בימיי הטובים יותר או פחות, והימים עוברים, והעונות חולפות, והקיץ גווע ושנה חדשה מתחילה, וימים נוראים מגיעים, ויום כיפורים, וערמה של עיתונים, והנה הוא שוב, כמו חבר שאבד, כמו תמונה נשכחת של ילדות רחוקה שעלתה כך פתאום ממעמקי איזה אלבום ישן. אליעזר העליון, זכרונו לברכה, במלאת חמש שנים, במלאת עשר שנים ועשרים ושלושים, ומי שנולד במותו עוד מעט חוגג ארבעים, והוא, לא מרפה, ובכל שנה, הוא עולה, הוא אומר ומודיע, הנה אני כאן, עדיין כאן, גם אם האבן שעל קברי כבר קצת דהתה עם השנים, גם אם נוספו סביבי עוד כמה נערים.
    אני מתבגר, כל שנה מוסיפה שערות אפורות ולבנות על ראשי, והוא, כמו צוחק עלי, צחוק נערי של טוב לב, של חיבה, שערו החלק והחזק עשוי בקפידה כמיטב האופנה של סוף שנות ה-60, כמו משאיר אותו שם לנצח, באותן השנים. גם אני נראיתי אז כמוהו, ובטח רקדנו במסיבות לצלילי אותה המוזיקה, או שעמדנו לאורך קירות מתענים ומתלבטים אם להזמין את אחת הבנות לאיזה סלואו צמוד…
    בשנים האחרונות, ככל שאני מתבגר והוריי מזקינים והולכים, אני חושב לעצמי, אם הייתי נופל חלל, כמוהו, במלחמה ההיא, מי היה זוכר אותי היום? הוריי, בני משפחתי, שניים שלושה מחבריי? וזהו? ככה היו נעלמים חיי, חלומותיי, שאיפותיי, עולם ומלואו שהייתי, ככה היה חולף זכרי מן העולם? כמו צל שחלף ועבר, כמו קצף גל שרתח ותסס ונעלם באחת?
    זה היה כל כך מזמן. ואני מתקרב כבר לשנות השישים שלי. והוא, שהיה צריך להיות עוד קרוב ממני לגיל שישים, נשאר בשנות ה-60, חי בתמונתו בכל שנה מחדש, והוא כמו מבקש ממני, מבקש בכל שנה מחדש, בבקשה, תן בי מבט, ולו קצר, וזכור אותי, אחד, אליעזר העליון, זיכרונו לברכה, נפל במלחמת יום הכיפורים, כך וכך שנים, כל כך הרבה שנים.
    לא הכרתי אותך, אליעזר העליון, בחייך. והשנה, ערב כיפור, כשהופעת שוב מול עיני, כרגיל מבלי להודיע, ככה במפתיע, השנה כבר הלכתי לאתר החללים ומצאתי אותך, וקראתי את סיפור חייך, וגיליתי שאתה מבוגר ממני בשלוש שנים, אבל שהסתובבנו באותם המקומות, חולון, בת ים, בטח גם חוף הסלע, כיכר המצבה, ואני כבר לא שם, מזמן, ולך יש מצבה משלך, ועליה תקציר חייך הקצרים, "נולד, נפל, חלל, הורים, מלחמת יום הכיפורים", כל כך הרבה שנים.
    לא הכרתי אותך, אליעזר העליון בחייך, אבל לא אשכח אותך כל חיי.
     
     
     

  2. עדנה קוגוט

    כל פעם מחדש ושוב אני נזכרת באליעזר היפה בעל העינים הכחולות ושערו הבלונדיני הפוני הארוך שלו ודמותו הנאה .היינו ילדים קטנים ושחקנו בחצר .גרנו בחדר אחד משפחה שלמה וגם אלגרה וסבי עם שלי ואליעזר והיתה אהבה רבה ביננו והחיים היו כל כך יפים שם ברחוב הקונגרס ואלגרה היתה אומרת היה לנו חדר כל כך קטן אך היינו מאושרים וכאן בביתי החדש הכול גדול וריק .כל פעם נחמץ ליבי מחדש על ההורים המקסימים שעברו את תלאות השואה וניסו והצליחו לבנות בית חדש בישראל בית שנהרס במותו של אליעזר עדין כואב ליבי אתכם שלי יהודה והילדים מתגעגעת עדנה

  3. המשפחה

    שלי ויהודה אמיר מודיעים כי במלאת 39 שנה למותו בסיני במלחמת יום הכיפורים, תתקיים אזכרה ביום ה’ ה-27.9.12, בשעה 18:00, ברחוב בלפור 140ג’, דירה 9, בת ים.

  4. עדנה קוגוט

    לשלי ויהודה
    משתתפת וכואבת כל שנה מחדש את האסון שפקד את ביתכם
    את ההורים המדהימים אלוירה וסבי
    מי יתן ותראו רק אושר וימים יפים הנאה עם כל הילדים והנכדים
    כו יהי רצון =אמן

  5. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 39 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ב’ ה- 16.09.13, בשעה 18.00 ברחוב בלפור 140, כניסה ג’, דירה 9, בת ים.

  6. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 40 שנים לנפילת יקירם בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ב’ ה- 16.09.13, בשעה 18.00 ברחוב בלפור 140, כניסה ג’, דירה 9, בת ים.

  7. שרה יחימוביץ

    לשלי ויהודה אמיר שלום,
    אינכם מכירים אותי ואני לא מכירה אתכם, אבל כבר 40 שנה אני עוקבת נפעמת אחרי מודעות הזיכרון שמשפחתכם מפרסמת מידי שנה בערב יום הכיפורים.
    השנה החלטתי לכתוב לכם ולספר לכם עד כמה תמונתו של יקירכם, אליעזר העליון, חרוטה בזיכרוני.
    כל שנה אני מחפשת אחרי המודעה, מוצאת אותה ומרגישה שאני כאילו מכירה את אליעזר קצת יותר. אנחנו בעצם באותו גיל רק שהוא כבר לא פה יותר ממחצית חיי.
    התמונה שאתם מקפידים לפרסם מידי שנה ודאי גורמת להרבה אנשים להרגיש כמוני ואני יודעת שזה משמח אתכם לדעת שהוא נמצא בליבותיהם של הרבה מאוד אנשים שלא הכירו אותו אך מרגישים קרובים ואסירי תודה לו ולאחרים שמסרו את נפשם עבור כולנו.
    אני מאחלת לכם שקט נפשי, בריאות ואריכות ימים.
    שרה יחימוביץ

  8. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 41 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום א’ ה- 05.10.14, בשעה 18.00, בית הכנסת אורות התורה, רחוב הרב מוהליבר 21, רמת הנשיא, בת ים.

  9. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 42 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ה’ ה- 24.09.15, בשעה 18.00, בית הכנסת אורות התורה, רחוב הרב מוהליבר 21, רמת הנשיא, בת ים.

  10. צוריאל פרץ

    מן השמיים תנוחמו .
    גם אני עוקב כל שנה אחרי המודעה
    של אליעזר העליון זיכרו לברכה.
    שנה אחת לא ראיתי את המודעה , דאגתי , כעבור זמן הצלחתי להשיג את מספר הטלפון של המשפחה ושאלתי מדוע לא פרסמו מודעה כבכול שנה ?
    התשובה שפרסמו , כנראה שפיספתי את המודעה .
    אני מסופק אם יש עוד מודעה כזו על חלל מלחמת יום הכיפורים ואם יש אז כנראה מדובר במעטים ממש.
    אני לא אתפלא אם גם איתן הבר שם לב לדבר זה ,
    בדרך כלל הוא שם לב לדברים הללו וגם כותב על כך.
    אני מבין שמדובר באחות של אליעזר ובעלה .
    אנשים יקרים מאוד שהחליטו להנציח את זיכרו של יקירם באופן עיקש חם ונוגע ללב .
    חשוב שתדעו משפחה יקרה
    שאליעזר העליון נמצא בליבם של הרבה הרבה אחרים שלא הכירו אותו
    ובזכות ההנצחה שלכם הוא נמצא בליבם של כל כך הרבה אנשים .
    גם השנה בערב יום כיפור ,
    כשאקנה את העיתון ,
    הדבר הראשון שאחפש יהיה , המודעה של אליעזר העליון זיכרו לברכה .
    מאחל לכם כל טוב משפחה יקרה .

  11. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 43 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ה’ ה- 13.10.16, בשעה 18.00, בית הכנסת אורות התורה, רחוב הרב מוהליבר 21, רמת הנשיא, בת ים.

    • אריה אפרים

      שלום
      שמי אריה אני הייתי גר בבלפור 150בבת-ים עזבתי לפני 15 שנה אני הייתי בקשר עם אבא אשר היה עדיין במשרד שלו לבלפור כל הזמן הייתי מבקר במשרד שלו עם הילדים שלי ובכל שנה הייתי מגיע לבי עלמין להזכרה
      עם אליעזר שירתתי גם בגוליס וגם במלחמה הייתי איתו
      נזכור אתו בלב כל בזמן בחור פעיל ודומיננטי בפלוגה
      מאחל לכם שנים ארוכות בשקט ובשלוה

  12. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 44 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ב’ ה- 02.10.17, בשעה 18.00, בית הכנסת אורות התורה, רחוב הרב מוהליבר 21, רמת הנשיא, בת ים.

  13. דורית כהן

    שלום שלי ויהודה,
    כל שנה , מספר ימים לפני יום כיפור אני נתקלת באותה מודעת זכרון לאליעזר יקירכם. טקס ההנצחה שאותו אתם מקיימים נוגע לליבי, למרות שלא היכרתי את אליעזר.
    איתכם שלי ויהודה יקרים!!!
    דורית כהן (בדט),בת כיתה של שלי.

  14. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 45 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ה’ ה- 20.09.18, בשעה 18.00, בית הכנסת אורות התורה, רחוב הרב מוהליבר 21, רמת הנשיא, בת ים.

  15. עידו טסיני

    זה כל כך מצמרר שהמון אנשים הרגישו כמוני כל השנים. אליעזר העליון ז"ל ממש חלק בלתי נפרד מחיי המון אנשים. בכל שנה תמונתו של הנער היפה פורסמה במודעת אבל בעיתון ואני בתור ילד נתקל בה שנה אחר שנה תמונת נער יפה תואר מלווה בשם משפחה מרשים ולא שיגרתי. בכל ערב יום כיפור, הדבר הראשון שאני עושה זה לחפש את מודעת האבל של אליעזר העליון ז"ל.
    אני נפעם בכל שנה מחדש מהנצחתו עיי המשפחה שבחרה לפרסם זה כבר השנה ה-45
    מחזק את ידי המשפחה. מי יתן ולא ידעו צער לעולם.
    עידו טסיני
    דימונה

  16. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 46 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים תתקיים אזכרה לזכרו ביום ה’ ה- 10.10.19, בשעה 18.00, בית הכנסת אורות התורה, רחוב הרב מוהליבר 21, רמת הנשיא, בת ים.

  17. משה פישר

    שמי משה פישר אליעזר היה חבר שלי בפל' א' בג'וליס\ ס.ג 650 , עבדנו יחד בפלוגה, במלחמת יום הכיפורים התפצלנו ל-2 גזרות נודע לי שנפל רק לאחר יום, לאחר המלחמה הייתי מגיע ביום הזכרון לחללי צה"ל לבית העלמין בקרית שאול בת"א לחלוק כבוד לחברי אליעזר ז"ל, לאחר מספר שנתי התחתנתי והפסקתי להגיע לטקס מהסיבה שלאישתי היה אח יהודה ז"ל שנפל ביום הכיפורים ולכן פקדתי את קבר גיסי, ליד קבר גיסי קבור בני שירי ז"ל גם חבר מהיחידה ששרת בפל' ב'.
    תרצו ליצור איתי קשר לשמוע סיפורים לגבי השרות של אליעזר ז"ל בפלוגה בבקשה צרו איתי קשר ואעזור, הפרטים שלי בדף הפייסבוק בשם משה פישר.

  18. קובי זיו

    מאז היותי ילד אני זוכר את מודעת האבל עם התמונה של אליעזר, זה גרם לי לחשוב על הוריו ומשפחתו ועד היום בימים הקשים האלה השם הראשון שעולה לי זה אליעזר העליון ?

  19. מילי

    שמי מילי.גם אני עוקבת באדיקות זה יותר מ30 שנים אחר דמותו היפה של יקירכם אליעזר העליון זל,בכל יום כיפור פותחת העיתון מיד בדף מודעות האבל מביטה בתמונתו דקות ארוכות בדממה ובעצב ומשתוממת כלפעם מחדש מעוצמת משפחתו ועקשותה להנגיש לכולנו את זכרו,וכמו רבים,רבים כמוני שלא הכירוהו בחייו לא ישכחוהו כל חייהם כפי שכתב עמיתי לפני.יהי זיכרו וזכר כל הנופלים לברכה.

  20. שלי ויהודה אמיר

    במלאות 49 שנים לנפילת יקירנו בסיני במלחמת יום הכיפורים נקיים אזכרה לזכרו ביום ה' ה- 06.10.22, בחוג המשפחה.

  21. פרס יהודה

    הכרתי היטב את אליעזר העליון. הייתה לו חברה משכונת שבזי, שאחותה הגדולה הייתה החברה שלי. נפגשנו פעמים רבות בביתן של שתי האחיות.
    צר לי על האובדן. יהי זיכרו ברוך.
    יהודה פרס – חולון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גודל ניתן להעלות image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other ניתן לשים קישור ליוטיוב Drop file here

 

Back to Top
דילוג לתוכן